خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد؛

اصلاح ماده واحده امکان شرکت فرهنگیان دارای مدرک معادل در آزمون‌های مقاطع بالاتر

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۴۹

این مصوبه صرفاً شامل کسانی می‌شود که در آزمون مقاطع تحصیلی بالاتر(کارشناسی و کارشناسی ارشد) شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند.

ماده واحده «اصلاح ماده واحده امکان شرکت کردن فرهنگیان دارای مدرک معادل در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» از سوی رئیس‌جمهور به وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، ماده واحده «اصلاح ماده واحده امکان شرکت کردن فرهنگیان دارای مدرک معادل در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» که در جلسه ۷۳۹ روز ۲۸ آبان‌ماه سال۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد ۲۵ مهرماه سال ۹۱ وزیر آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر اساس این ماده واحده «آن دسته از فرهنگیانی که دارای مدرک معادل فوق دیپلم یا مدرک معادل کارشناسی هستند، پس از ارزشیابی مدارک آن‌ها، نسبت به مدارک معادل کاردانی؛ ۷۰ تا ۷۵ درصد و کارشناسی ۶۰ تا ۶۵ درصد واحدهای گذرانده شده، پذیرفته می‌شوند و تحصیل این اشخاص در مقاطع تحصیلی بالاتر که قبول شده‌اند، مشروط به جبران کسری واحدهای درسی خود در مدت زمان معین مندرج در آیین‌نامه اجرایی این ماده واحده، است.

در تبصره یک این ماده واحده آمده است: این مصوبه صرفاً شامل کسانی می‌شود که در آزمون مقاطع تحصیلی بالاتر(کارشناسی و کارشناسی ارشد) شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند.

بر اساس تبصره ۲ این ماده واحده، قبولی نامبردگان در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد در مدت زمان مشخص مندرج در آئین نامه اجرایی این ماده واحده، ذخیره می‌شود.

همچنین بر اساس تبصره ۳ این ماده واحده نیز جبران کسری واحدهای پذیرفته‌شدگان صرفاً در دانشگاه‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش(شهید رجایی و فرهنگیان) امکان پذیر است.

در تبصره۴ این ماده واحده نیز آمده است: آئین‌نامه اجرایی این ماده واحده، با همکاری وزارتین آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس محورهای مذکور در ماده واحده و تبصره‌های فوق به تصویب می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز