خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

کاهش ۱۰درصد نیروی انسانی در آموزش‌‌ و‌ پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۳۹۷

باید با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش ۱۰درصد نیرو، مجموعه آموزش و پرورش را سبک بال کنیم تا مشکل معیشتی معلمان نیز برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش افزایش آمار نیروی انسانی را معادل فقیر کردن معلمان دانست و گفت: با افزایش تعداد معلمان، میانگین حقوق و مزایای آنها نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی با حضور در مسجد جامع شهرستان «گرمی» در استان اردبیل به تشریح برنامه‌ها و اهداف سفر به این شهرستان پرداخت و گفت: تلاش خواهیم کرد وضعیت اقتصادی و در رأس آن اشتغال را در کشور سرو سامان دهیم.

وزیر آموزش و پرورش به مطالبه امام جمعه، نماینده، فرماندار و مردم منطقه گرمی در باره الحاق شهرستان گرمی به منطقه آزاد تجاری صنعتی(ارس) اشاره کرد و افزود: این مطالبه مسئولان و مردم منطقه گرمی را در جلسه شورای اداری استان به دولت تدبیر و امید منتقل خواهم کرد.

فانی تصریح کرد: دولت از‌‌ همان روزی که کارش را شروع کرد از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و مردم بهره‌مند شد و این اعتماد و حمایت از دولت، امید به آینده را در بین مردم دو چندان کرده است.

وی در راستای تحقق سند تحول بنیادین در نظام آموزشی در سال ۹۴-۹۳ گفت: تلاش خواهیم کرد که با قوت و کیفیت بالا سال تحصیلی جدید را آغاز نماییم.

وزیر آموزش و پرورش به مطالبه به حق فرهنگیان منطقه مبنی بر برخورداری فرهنگیان از مزایای مناطق کمتر توسعه یافته اشاره کرد و افزود: این مطالبه و خواسته فرهنگیان و زحمتکشان عرصه تعلیم و تربیت را که در صف مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند به جد در وزارت آموزش و پرورش پیگیری خواهم کرد.

وزیر آموزش و پرورش، گفت: مجموعه آموزش و پرورش با جدیت، انگیزه، هدفمند و امید کار می‌کنند و امور را با عزم ملی و مدیریت جهادی پیش می‌برند که این مقوله بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی آموزش پرورش است.

فانی همچنین در نشست صمیمی با شورای معاونین آموزش و پرورش که در مرکز آموزشی و رفاهی استان برگزار شد، ضمن تبیین و تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش اظهارکرد: با وجود محدودیت‌های مالی آموزش و پرورش همه همکاران با اعتقاد، همدلی، هم فکری، انگیزه، علاقه، امید به آینده و اهتمام جدی امور آموزشی و پرورشی را پیش می‌برند و این در خور ستایش است.

وی در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش به هیچ وجه شتاب زده عمل نمی‌کنیم و فقط با فکر و اعتقاد سرمایه عظیم اجتماعی خود که فرهنگیان و کار‌شناسان در ادارات و مدارس هستند با جان و دل، علایق خاص، عزم و اراده قوی بهتر کار می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه با تقریب در نگرش و بینش، تفویض اختیار و تمرکززدایی انجام می‌شود، تصریح کرد: شورای معاونین، مدیران و روسا در آموزش و پرورش و مدارس باید به یک ادبیات مشترک برسند و نگرش‌ها و بینش‌های خود را به هم نزدیک سازند تا با هم‌افزایی و خیال راحت تفویض اختیار برای انجام امور به استان‌ها، نواحی و مناطق و مدارس انجام گیرد و روزی بشود که از ستاد وزارت، استان و نواحی و مناطق با احساس مسئولیت یک هدف را دنبال کنند.

فانی افزایش آمار نیروی انسانی را معادل فقیر کردن معلمان خواند و گفت: با افزایش تعداد معلمان، میانگین حقوق و مزایای آنها نیز کاهش می‌یابد، امروز در کشور ما نسبت معلم به دانش آموز یک به ۱۱.۵است و ما باید با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش ۱۰درصد نیرو، مجموعه آموزش و پرورش را سبک بال کنیم تا مشکل معیشتی معلمان نیز برطرف شود.

وی از طرح آموزش یک هفته‌ای مدیران مدارس در آینده خبر داد و افزود: مطالعات لازم برای زیر ساخت این طرح، موضوعات آموزشی، اساتید و مراکز آموزشی متناسب با طرح انجام گرفته و برنامه‌ریزی لازم برای تحقق آن در دست اقدام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز