خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن:

به واشنگتن گفتیم واردات نفت ژاپن از ایران نباید به دلیل تحریم‌ها مختل شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۸۰۹

وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن امروز اعلام کرد: در مذاکرات اول و دوم آگوست در واشنگتن به آمریکایی‌ها گفتیم که نباید تحریم‌ها بر تأمین انرژی ژاپن یا فعالیت‌های تجاری ژاپن تاثیر منفی داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از «اس اند پی گلوبال»، ژاپن به آمریکا گفته که توزیع باثبات انرژی‌اش نباید با تحریم‌های واشنگتن علیه ایران دچار اختلال شود.

«هیروشیگی سِکو»، وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن در کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه با اشاره به مذاکرات مقامات این کشور در واشنگتن در تاریخ ۱ و ۲ آگوست گفت: طرف ژاپنی بر این اصل عمومی تأکید کرد که (تحریم‌های ایالات متحده) نباید بر تأمین انرژی تأثیر یا اثری منفی بر فعالیت‌های تجاری ژاپن داشته باشد.»

«سکو» تاکید کرد: هر دو طرف گفت‌وگوهایی درباره تصمیم واشنگتن برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران داشتند.

وی از بیان جزییات مذاکره خودداری کرد ولی گفت: ما امیدواریم که مذاکرات بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

«ریو مینامی» دبیرکل منابع نفت و گاز METI  هم در گفت‌وگو با این رسانه گفته بود که ژاپن به دنبال دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا برای اطمینان از امنیت انرژی و رفع نیاز پالایشگاه‌های محلی به نفت ایران است.

«مینامی» گفته بود: ژاپن در نظر دارد به واردات نفت از ایران ادامه دهد و دولت این موضع را به آمریکا منتقل کرده و به دنبال آن است که آمریکا درک درستی از موقعیت و مواضع ژاپن داشته باشد. ژاپن باید از تحریم‌های آمریکا معاف شود؛ چراکه این کشور واردات نفتش را از ایران در سال‌های گذشته کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز دوشنبه گفته بود: دولت آمریکا همچنان به دنبال توقف صادرات نفت ایران با  آغاز تحریم‌های ماه نوامبر است اما دیپلمات‌ها به مذاکره پیرامون معافیت‌های محدود برای واردات نفت ادامه می‌دهند.

این مقام ارشد دولتی گفته: هدف ما به صبر رساندن صادرات نفت ایران است. ما قرار نیست هیچ معافیت و استثنایی قائل شویم اما از اینکه درباره درخواست‌ها بحث کنیم خوشحال می‌شویم و همه درخواست‌ها را یکی یکی بررسی می‌کنیم.

این مقام آمریکایی حرفی درباره اینکه آیا تاکنون معافیتی اعطا شده یا نه نزد و گفت: ما مشاوره‌ها و مذاکرات خصوصی با دولت‌های دیگر را بر سر این مسائل افشا نمی‌کنیم.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه و در پی مذاکرات مقامات دولت ژاپن در واشنگتن، گفته بود: ما روی کار با همه خریداران نفت ایران تمرکز کرده‌ایم و می‌خواهیم این خریدها را هرچه زودتر خاتمه دهیم.

بر اساس گزارش «اس پی گلوبال»، واردات ژاپن از ایران در ماه می و ژوئن افزایش داشته است؛ چراکه شرکت‌ها از آغاز تحریم‌های آمریکا نگران بودند. همین مساله آمار کاهش واردات نفت ژاپن از ایران را تقلیل داده و به ۳% رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز