خبرگزاری کار ایران

رییس شرکت نفت ژاپن مطرح کرد؛

احتمال توقف واردات نفت ژاپن از ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۱۱۴

رییس شرکت نفت ژاپن در کنفرانسی خبری گفت: در صورتی که دولت معافیت از تحریم‌های آمریکا را برای خریداران نفت ژاپنی تضمین نکند، مجبور به توقف خرید نفت از ایران هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، رییس شرکت نفت ژاپن (پی ای جی) امروز (جمعه) اعلام کرد: پالایشگاه‌های ژاپنی در صورتی که دولت دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا برای ادامه واردات نفت از ایران را تضمین نکند، بارگیری نفت خام ایران را از اول ماه اکتبر متوقف خواهند کرد. 

«تاکاشی تسوکیوکا» رییس شرکت نفت ژاپن و همچنین رییس «ایدمیتسو کوسان»، دومین پالایشگاه بزرگ ژاپن گفته که اگر پرداخت‌ها به ایران بعد از پایان مهلت ١٨٠ روزه آمریکا در چهارم ماه نوامبر ممکن نباشد، ممکن است خریداران ژاپنی، آخرین سفارشات خود را در ماه آگوست برای بارگیری کشتی‌ها در ماه سپتامبر انجام دهند. 

وی در یک کنفرانس خبری گفت: دلیل ما این است که پرداخت‌های بارگیری کشتی‌های ماه اکتبر در ماه نوامبر انجام می‌شود.  ژاپن باید تا چهارم نوامبر مهلتی از دولت آمریکا برای ادامه واردات دریافت کند. من فکر می‌کنم لازم است به اقدامات برخی کشورها نظیر چین و هند که وارداتشان را در طول تحریم‌های دولت قبلی ادامه دادند، توجه کنیم. 

«شینیا اوکودا» یکی از مدیران ارشد شرکت نفت ژاپن هم گفته که وزیر تجارت ژاپن اطلاعاتی را درباره جزییات تحریم‌های احتمالی آمریکا جمع آوری کرده است. 

«تسوکیوکا» گفته که صنایع پالایشگاهی ژاپن آماده توقف واردات نفت ایران است؛ چرا که تحریم‌های اخیر مشکلاتی را در پرداخت‌های بین المللی به وجود خواهد آورد. به واسطه تحریم‌های ایران موسسات بین المللی مالی به دلیل نگرانی‌هایی که از بابت عدم توانایی برای انجام عملیات در آمریکا دارند، به شدت محافظه کار خواهند شد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز