خبرگزاری کار ایران

روزنامه بریتانیایی تلگراف:

مواضع ترامپ در قبال ایران نظم جهانی و انسجام غرب را بر هم زده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۶۳۳

هزینه‌ خروج آمریکا از برجام، بی‌مصرف شدن تدریجی اتحاد و انسجام رویکرد غربی در برابر تهدیدات است. سیاست «اول آمریکا» نظم جهانی را که ار ۱۹۴۵ وجود داشته بر هم زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «تلگراف» بریتانیا رویکرد تند ترامپ در قبال ایران، اتحاد غرب را تهدید می‌کند.

این روزنامه بریتانیایی در گزارشی نوشت: «اروپایی‌ها بار دیگر خود را در وضعیت پیچیده‌ای در برابر تحریم‌های جدید واشنگتن علیه ایران می‌بینند. این تحریم‌ها کمپانی‌هایی را مورد هدف قرار داده که با ایران تجارت داشته باشند. این کمپانی‌ها در صورت ادامه کسب‌وکار با ایران، جریمه خواهند شد یا تحت محدودیت‌های دیگر قرار می‌گیرند. بروکسل موازین قانونی را برای حفاظت ار کمپانی‌های اروپایی در برابر اجرای این تحریم‌ها در نظر گرفت؛ اما بعید است که بیشتر کسب‌وکارها ریسک ادامه تجارت با ایران را قبول کنند.»

بر اساس این گزارش تحریم‌های ثانویه آمریکا در پی اعلام خروج ترامپ از برجام در ماه می اعمال شده است. ترس اتحادیه اروپا  از توسعه سلاح هسته‌ای توسط ایران در صورت احساس نگرانی این کشور است. با این حال ترامپ که سرمست موفقیت خود در مذاکره با کره شمالی است، معتقد است که موضع‌گیری سخت می‌تواند به یک مذاکره جدید و توافق بهتر منجر شود. همان کاری که او در مورد پیونگ یانگ انجام داد. او درخواست‌هایش را در پوسته‌ای از تهدید به پاسخ نظامی مطرح کرد.

این رسانه بریتانیایی در ادامه نوشت: این اولین بار نیست که رییس جمهور آمریکا یک موضع‌گیری بین‌المللی مشترک را با این تصور که راه خودش راه درستی است می‌شکند.

این رسانه مدعی شده دلیل خوشحالی رییس‌جمهور آمریکا مشخص است. اقتصاد ایران به شدت آسیب دیده و ناآرامی‌های سیاسی افزایش پیدا کرده است. قطعا کشورهایی که از توسعه‌گرایی تهران می‌ترسند مثل اسرائیل و عربستان سعودی، از موضع‌گیری ترامپ استقبال می‌کنند. آنها می‌گویند یک توافق جدید باید شامل برنامه هسته‌ای و مساله حمایت از تروریسم باشد.

«با این حال هزینه‌ خروج آمریکا از برجام، بی‌مصرف شدن تدریجی اتحاد و انسجام رویکرد غربی در برابر تهدیدات است. سیاست «برتر کردن آمریکا» نظم جهانی را که ار ۱۹۴۵ وجود داشته بر هم زده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز