خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در تذکر شفاهی خواستار شد؛

رسیدگی به وضعیت شوراهای حل اختلاف/ رفع مشکلات معلمان حق‌التدریس

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۵۰۲

نماینده مردم ورامین در خصوص رسیدگی به وضعیت معلمان حق التدریس گفت: ما طرحی را در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با رفع مشکلات حق التدریسان تهیه کردیم اما این طرح مابین کمیسیون و صحن در حال رفت و آمد است.

به گزارش ایلنا، سید حسین نقوی حسینی در  جلسه علنی امروز سه شنبه، ۱۲ تیرماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به وضعیت شوراهای حل اختلاف گفت:هزاران جوان در شورای حل اختلاف فعالیت می کنند و برخی از آنها ۱۰ الی ۱۵ سال است که با مدرک فوق لیسانس در این شورا مشغول به کار هستند اما متأسفانه حقوق ماهیانه به میزان ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به تدوین  طرح حقوقی برای افراد فعال در شورای حل اختلاف گفت: این طرح به علت بار مالی مغایر قانون اساسی تشخیص داده شده است اما دولت قول داده در این راستا لایحه‌ای را به مجلس شورای اسلامی بیاورد اما لایحه مذکور تاکنون ارائه نشده است.

نماینده مردم ورامین افزود: یکی از شرکت‌های متعلق به راه آهن که در آن ۷ هزار نفر فعالیت دارند مدتی است که کارکنان آن حقوق نگرفته‌اند که مشکلاتی را برای کارکنان زحمتکش ایجاد کرده است.

وی بااشاره به وضعیت حق‌التدریسان خاطر نشان کرد: ما طرحی را در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با رفع مشکلات حق التدریسان تهیه کردیم اما این طرح مابین کمیسیون و صحن در حال رفت و آمد است.

نماینده مردم ورامین در مجلس همچنین به تدوین طرحی در قالب حمایت از کالاهای ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: بند ۱۰ این طرح خطرناک است زیرا ما باید از صندوق بازنشستگی و بازنشستگان مراقبت کنیم تا خسارتی به آنان وارد نشود اما این طرح به این بخش خسارت وارد می‌کند.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقوی حسینی گفت: این طرح در دستور است و به موقع بررسی 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز