خبرگزاری کار ایران

سفر پومپئو به عربستان و اسرائیل در آستانه تصمیم آمریکا برای خروج از برجام

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۵۶۴

وزیر خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) عربستان را به مقصد اسرائیل ترک کرده و به این ترتیب دومین مقصد از اولین دور سفرهای خود را در آستانه پایان ضرب‌الاجل تعیین شده برای خروج از توافق هسته‌ای، آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از هاآرتص، ایالات متحده آمریکا از همه متحدانش در سراسر جهان می‌خواهد که تحریم‌های بیشتری را علیه برنامه موشک‌های بالستیک اعمال کنند. 

بر اساس این گزارش، پومئو قرار است در تور  خاورمیانه‌ای خود پس از عربستان به اسرائیل سفر کند. در این سفر قرار است دیداری میان نتانیاهو و وزیر خارجه آمریکا در دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اتفاق بیافتد. این دو تن قرار است درباره توافق هسته‌ای ایران و حضور نظامی ایران در سوریه بحث و گفت‌وگو کنند.

به گزارش هاآرتص نتانیاهو تاکید زیادی بر اهمیت این واقعیت که اسرائیل یکی از سه کشوری است که پومپئو به عنوان مقاصد اولین سفر خارجی خود انتخاب کرده است، دارد. 

این رسانه رژیم صهیونیستی نوشت: «پومپئو، رییس سابق سازمان سیا یکی از حامیان کلیدی سیاست‌های دولت نتانیاهو است و افکار ضد ایرانی شدیدی دارد. انتصاب او اقدامی در جهت سخت‌گیری بیشتر آمریکا در سیاست‌های این کشور در قبال ایران بوده است.»

بر اساس این گزارش، این دیدار بین وزیر خارجه جدید آمریکا و نخست وزیر اسرائیل کمی کمتر از دو هفته مانده به ضرب‌الاجل ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای اتفاق خواهد افتاد. پومپئو روز گذشته وارد عربستان سعودی شد و دیداری با ملک سلمان، محمد بن سلمان و وزیر خارجه عربستان داشت. 

به گزارش این رسانه اسرائیلی پومپئو روز یکشنبه عربستان را به مقصد اسرائیل و اردن ترک خواهد کرد. مقاماتی که همراه با وزیر خارجه در این سفر حضور دارند از این سفر برای درخواست از اروپایی‌ها و دیگر ملت‌ها جهت تحریم‌های بیشتر علیه ایران استفاده می‌کنند. آنها بر همکاری‌های آمریکا در دفاع از عربستان، اسرائیل و دیگر دوستان و شرکایش در منطقه هم تاکید دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز