خبرگزاری کار ایران

درخواست پومپئو از کشورهای عضو ناتو: سهم مشارکت مالی خود را افزایش دهید

کد خبر : ۶۱۷۱۴۶

وزیر جدید خارجه آمریکا خواستار افزایش مشارکت مالی اعضای ناتو در این سازمان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، چند ساعت پس از تایید انتصاب «مایک پومپئو» به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا، وی یکی از مهم‌ترین مطالبات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور را تکرار کرد و از اعضای ناتو خواست تا سهم مشارکت مالی خود در این سازمان را افزایش دهند.

بر همین اساس پومپئو ساعاتی پس از ادای سوگند به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا، برای نخستین بار با همتایان خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی دیدار کرد.

پومپئو روز گذشته –جمعه- از آلمان به دلیل کم بودن میزان مشارکت مالی این کشور در بخش دفاعی ناتو انتقاد کرد و گفت که برلین به تعهدات مالی خود در قبال ناتو به اندازه کافی عمل نمی‌کند.

پومپئو در پایان دیدار با وزرای خارجه ناتو در بروکسل تاکید کرد: «کشورهای اروپایی باید مسئولیت امنیت و متقاعد کردن شهروندان خود در زمینه اهمیت عمل به تعهدات در زمینه دفاعی را بر عهده بگیرند.»

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه جدید آمریکا، گفت: «معتقدم که (پومپئو) می‌داند که چه می‌خواهد. مذاکرات به طور سازنده‌ای انجام شد و امروز آغاز خوبی داشتیم.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز