خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اروپا:

اتحادیه اروپا باید در مقابل آمریکا بایستاد

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۵۸۴

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که اعضای اتحادیه اروپا نباید در قبال مطالبه‌های آمریکا درباره ناتو از مواضع خود عقب‌نشینی کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد درخواست آمریکا پیرامون افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) غیرقابل قبول است.

وی همچنین افزود کمک‌های انسان دوستانه نیز در زمره اقدام‌های امنیتی قرار می‌گیرد و نباید فقط بر افزایش بودجه نظامی تاکید داشت.

رئیس کمیسیون اروپا> که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ سخن می‌گفت افزود من مخالف اصرار آمریکا بر افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی در ناتو هستم.

یونکر تاکید کرد دوستان آمریکایی باید بدانند که مفهوم امنیت فقط به امور نظامی محدود نمی‌شود و ایجاد ثبات در کشورهای مختلف، مفاهیم مختلف دارد. در اروپا برای حفظ امنیت کمک‌های انسان دوستانه نیز در لیست ایجاد امنیت قرار دارد.

وی تاکید کرد ;i اروپائیان باید از افزایش بودجه نظامی خود به بهانه حفظ امنیت خودداری کنند.

پیشتر «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در بروکسل عنوان کرده بود که دولت‌های اروپایی برای حفظ امنیت در کشورهای خود باید بودجه‌های نظامی خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز