خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور وارد هندوستان شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۱۷۹

رییس جمهور به دعوت رسمی "ناراندا مودی" نخست وزیر هندوستان و برای یک دیدار رسمی سه روزه، دقایقی پیش وارد حیدرآباد مرکز ایالت تلنگانای این کشور شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در این سفر که برای تحکیم روابط تهران – دهلی نو و در پاسخ به سفر سال گذشته نخست وزیر هندوستان به تهران انجام می شود، از حیدرآباد و دهلی نو دیدن می کند.

دیدار با علمای مسلمان حیدرآباد و جنوب هندوستان، بازدید از مراکز فرهنگی و مذهبی و همچنین دیدار با ایرانیان و دانشجویان مقیم، از مهمترین برنامه های رییس جمهور در حیدرآباد است.

مراسم استقبال رسمی و مشترک از روحانی توسط رییس جمهور و نخست وزیر هندوستان نیز صبح شنبه در دهلی نو برگزار می شود و پس از مذاکرات مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور، اسناد و تفاهم نامه های متعدد همکاری در حضور مقامات ارشد ایران و هندوستان مبادله می شود.

رییس جمهور کشورمان ضمن برخی برنامه های فرهنگی و دیدارهای جانبی، در جمع نخبگان و اندیشمندان هندوستانی سخنرانی خواهد داشت.

طی این سفر همچنین تجار و بازرگانان بخش خصوصی ایران و هندوستان نشست مشترکی را برای بررسی ظرفیتها و فرصت های همکاری و توسعه روابط تجاری برگزار خواهند کرد.

روحانی شامگاه شنبه دهلی نو را به مقصد تهران ترک می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز