خبرگزاری کار ایران

سفیر هند با معاون حقوق بشر وزیر دادگستری دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۳۶۰

سفیر هند در جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در وزارت دادگستری با معاون حقوق‌بشر و امور بین‌‌الملل وزیر دادگستری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات محمود عباسی معاون حقوق‌بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری به روابط دوستانه و رو به رشد دو کشور و مواضع اصولی و منطقی دولت هند به نفع کشورمان در مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری اشاره کرد و گفت: ملاقات رهبران سیاسی دو کشور و آمد و شد مقامات سیاسی و وزرای دو کشور در فضای پسابرجام نشان از گسترش و تعمیق روابط همه جانبه دارد و ما بر توسعه مناسبات حقوقی و قضایی بین دو کشور تاکید داریم.

وی با اشاره به دیدار دو ماه قبل خود با وزیر دادگستری هند در حاشیه اجلاس وزرای دادگستری شانگهای در ازبکستان و تاکید وزیر دادگستری هند بر حل و فصل مشکلات حقوقی و قضایی دو کشور به ویژه در زمینه انتقال محکومان اظهار داشت: نگاه ما به معاهدات حقوقی و قضایی منعقده بین دو کشور حقوق بشری است و اعتقاد داریم عدم اجرای معاهدات منعقده هیچ توجیهی ندارد.

معاون وزیر دادگستری افزود: ما در موارد مختلف با آزادی برخی از اتباع دستگیر شده شما این نگاه انسانی و بشردوستانه را در عمل نشان داده‌ایم، اما در مقابل شاهد عدم اجازه خروج از کشور برخی از اتباع کشورمان هستیم که علیرغم صدور حکم برائت آنها یا گذرانیدن دوران محکومیت‌شان در قرنطینه هستند و اجازه مراجعت به آنها داده نمی‌‌شود. ما مصمم به اجرای مفاد معاهده انتقال محکومان هستیم و اعتقاد داریم که این مهم به نفع اتباع هر دو کشور است.

عباسی ادامه داد: در خصوص معاهده معاضدت حقوقی و قضایی در امور مدنی و تجاری که مورد مذاکره قرار گرفته آمادگی کشورمان برای پاراف و امضای آن را اعلام و تأکید می کنیم می‌توانیم این موافقت نامه را در دستور کار کمیسیون مشترک قرار دهیم.

در این ملاقات، سوراب کومار سفیر هند با ابزار خرسندی از ملاقات با معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری کشورمان، بر اجرای معاهدات حقوقی و قضایی منعقده بین جمهوری اسلامی ایران و کشور متبوعش تأکید و ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر محکومان و زندانیان دو کشور مبادله شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز