خبرگزاری کار ایران

آصفری در اخطار قانون اساسی؛

چرا تخصیص ارز به جای حوزه دارو به واردات کالاهای لوکس تعلق می گیرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۹۰۲

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه دارو در کشور وجود دارد اما به صورت ناعادلانه بین استان ها توزیع می شود، از تخصیص ارز به جای حوزه دارو به واردات کالاهای لوکس انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصول ۲۹ و ۴۳، گفت: تامین امکانات حوزه بهداشت و درمان از وظایف دولت است اما سوال این است که چرا باید در حوزه ارز که البته کارهای بزرگی هم در این زمینه انجام شده که جای تقدیر هم دارد چرا که قابل مقایسه با گذشته نیست اما بعضا اتفاقاتی می افتد از جمله اینکه ارز برای واردات کالاهای لوکس تخصیص داده می شود اما در حوزه دارو شرایط به گونه ای است که بیماران خاص با مشکل مواجه می شوند تا جایی که برای خرید یک آمپول گاه بین ۷۰۰ تا یک میلیون تومان پرداخت می کنند که این باعث گلایه مردم شده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه تامین داروهای بیماران قلبی و فشارخون اتفاقات خوبی افتاده است اما باید به گونه ای اقدام شود که رضایتمندی مردم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در خصوص فروش داروهای اینترنتی باید نظارت بیشتری صورت گیرد چرا که اعتمادی نیست که از این طریق هزاران داروی جعلی فروخته نشود یا بازار سیاه ایجاد نشود از سوی دیگر روند فعالیت شرکت های پخش دارو نیز نیاز به یک نظارت جدی دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ شرکت پخش دارو داریم اما متاسفانه در توزیع دارو بین استان ها و شهرستان ها ناعدالتی دارند تا جایی که برخی داروهای حیاتی به مراکز استان ها می رود و استان های دور دست با مشکل کمبود برخی داروها مواجه هستند.

وی تاکید کرد: دارو در کشور وجود دارد اما عدالت در توزیع وجود ندارد که می طلبد وزارت بهداشت و درمان توجه ویژه ای به این مهم داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز