خبرگزاری کار ایران

رئیس اسکودا:‌

برآیند همکاری نهاد رسانه و وکالت ایجاد رفاه و امنیت خاطر برای مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۳۸۱

رئیس اسکودا گفت: ما معتقدیم در فصل سوم قانون اساسی در بحث تبیین حقوق ملت ما و شما ( رسانه و نهاد وکالت) رسالت سنگینی داریم. ما باید از خبرنگارانی که قهرمانانه و ایثارگرانه وارد میدان می‌شوند، دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر کوشا در نشست رسانه‌ای خود ضمن تسلیت ایام محرم‌الحرام و تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگارانی امروز در زندان هستند امیدواریم نگاه سختگیرانه‌ای ایجاد شده است برداشته شود. خبرنگاری و وکالت شباهت‌هایی به هم دارند، ما وظیفه داریم شفاف‌سازی کنیم و ذهن مردم را آگاه کنیم. خبرنگاران رکن مردم‌سالاری هستند. شما یکی از پایه‌‌های دموکراسی و آزادی بیان هستید. خبرنگاران دغدغه‌مند هستند و ما هم ( وکلا) دغدغه‌مند هستیم و سعی می‌کنیم حقوق مردم را استیفا کنیم.

وی افزود: با این اشتراکی که بین نهاد وکالت و اصحاب رسانه وجود دارد این تکالیف وظایف زیادی را بر دوش هر دو گذاشته است. ما وظیفه داریم از شما حمایت کنیم برای این‌که خط‌شکن هستید تا اخبار را به مردم برسانید. خبرنگاران گاهی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و گاهی حتی قتل، اینجا است که خبرنگاران نیاز به حمایت دارند.

کوشا با بیان این‌که کانون وکلا یک نهاد دیرینه مدنی است، بیان کرد: کانون وکلا گاهی اوقات مورد حمله قرار می‌گیرد، همان‌طور که انتظار دارند از خبرنگاران و رسانه‌خوب دفاع کنیم انتظار داریم در تنویر افکار عمومی نهاد وکالت یک نهاد مستقل نشان داده شود چراکه برآیند همکاری نهاد رسانه و وکالت ایجاد رفاه و امنیت خاطر برای مردم است.

رئیس اسکودا گفت: در سال اخیر و گذشته یک سری جریاناتی به وجود آمد که موجبات اعتراضات مدنی را برای مردم فراهم کرد. وجود فسادهای اقتصادی و اخلاقی باعث شد مردم اعترضات خودشان را بیان کنند و این‌ها موجب شد یک راستی آزمایی برای نهاد رسانه و وکالت صورت گیرد که آیا به وظایف خودشان خوب عمل کردند یا خیر.

وی افزود: ما معتقدیم در فصل سوم قانون اساسی در بحث تبیین حقوق ملت ما و شما ( رسانه و نهاد وکالت) رسالت سنگینی داریم. ما باید از خبرنگارانی که قهرمانانه و ایثارگرانه وارد می‌شوند، دفاع کنیم.

رئیس اسکودا عنوان کرد: اگر رسانه و نهاد وکالت پشت رسانه همدیگر را خالی کنند، تضییع حقوق مردم صورت خواهد گرفت.

 

کوشا در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت برگزاری آزمون وکالت و این که چرا اطلاع‌رسانی از طریق کانون نشد، گفت: قانون می‌گوید از طریق سازمان سنجش باید اطلاع رسانی شود منتها مردم و داوطلبان به سمت قانون سوق داده می‌شود، چرا؟ زیرا مؤسسات آموزشی به دنبال سود آوری و سوداگری  بودند، سال گذشته هم همین بود، می‌گفتند هوا سرد است یا کرونا وجود دارد.

وی افزود: مشکل بعدی این است که اساتید حقوق قلم فرسایی نمی‌کنند.

کوشا  گفت: دوستان ما در مجلس، قوه قضائیه و نهادها و صداوسیما چه ایده‌های را دنبال می‌کنند و به نفع چه کسانی است؟ مردم؟ این نیست. این کار حق الناس است و حق الناس طبق فصل سوم قانون اساسی این است که حق مردن رعایت شود

رئیس کانون وکلا افزود: در بحث جراحی نظام حقوقی در مجلس و صداوسیما کسانی وارد می‌شوند که صلاحیت لازم را ندارند و امتحان پس داده هستند. چرا امروز صداوسیما روشنگری نمی‌کند پول‌های بلوکه شده چگونه با زندانیان تبادل می‌شود؟

 وی گفت: یک ماه نشده است مقام معظم رهبری درباره مهار تورم صحبت کردند اما صداوسیما سراغ عفاف و حجاب می‌رود و از مردم درباره‌اش سوال می‌کند، مگر ما التزام به ولایت فقیه نداریم؟ حضرت آقا درباره مهار تورم می‌گویند این چه نگاهی است؟

رئیس کانون وکلا تاکید کرد: ایده ما این است که نهاد وکالت را همه جراحی می‌کنند، مانند یک صحنه تصادف که کارشناس نیست. ما همیشه شفاف عمل کردیم. درباره تعرفه‌ها می‌گویند بالاست، امروز وکیلی ‌که اسنپ کار می‌کند تعرفه‌اش بالاست؟ او صورتش را با سیلی سرخ می‌کند. امروز خوب‌ها را فیلتر می‌کنیم و کسانی که متملق هستند، جذب می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز