خبرگزاری کار ایران

بذر پاش در نطق میان دستور:

همه ما نمایندگان باید به دولت کمک کنیم

کد خبر : ۱۶۲۱۵۱

مجلس در رأس امور است و نمایندگان ملت حاضر در مجلس نیز برخاسته از خرد جمعی کل جامعه هستند که باید همواره مورد احترام باشند، چراکه احترام به آن‌ها، احترام به تمام ملت است و نمایندگان ملت نیز برای خود شأنی جز خدمتگذاری قائل نیستند و نباید باشند و طبق قانون در مقابل سوگند قانون اساسی خود نسبت به حقوق ملت و کشور مسئول هستند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: دولت در وسط میدان است و باید کمک شود، پاسخ دادن به مطالبات مردم توسط دستگاه‌ها اجرایی کار دشواری است و همه ما نمایندگان باید به دولت کمک کنیم، دولت‌ها چه مطابق نظر ما باشند و چه نباشند پس از رأی مردم و تنفیذ حکم توسط رهبری معظم مشروع‌ و قانونی هستند و همه باید در چارچوب قانون و شرع کمک بدون استثناء کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز ضمن تبریک هفته کارگر گفت: این قشر که بسیاری از پیشرفت‌های کشور مدیون مجاهدت و تلاش‌های این عزیزان است در مقابل کارفرمایان، عایدی اندکی دارند و همواره پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند که جا دارد دست آن‌ها را ببوسیم و خدمات آن‌ها را در مجلس و دولت ارج نهیم و توان خود را پیش از پیش برای رفاه این عزیزان بکار گیریم.

بذرپاش در ادامه افزود: مجلس در رأس امور است و نمایندگان ملت حاضر در مجلس نیز برخاسته از خرد جمعی کل جامعه هستند که باید همواره مورد احترام باشند، چراکه احترام به آن‌ها، احترام به تمام ملت است و نمایندگان ملت نیز برای خود شأنی جز خدمتگذاری قائل نیستند و نباید باشند و طبق قانون در مقابل سوگند قانون اساسی خود نسبت به حقوق ملت و کشور مسئول هستند.

وی همچنین گفت: دولت باید این را قبول داشته باشد و پیام انتخاب مردم در انتخابات مجلس را درک کرده و آن را بپذیرد و نظارت مجلس را به خود کارشکنی تعریف نکند، چرا که نظارت عین کمک و همراهی است، دولت نمایندگان را در پاسخ به مطالبات مردم یاری رساند و خدای‌ نکرده برخی از مدیران برای از میدان به در کردن و یا ضربه زدن به حیثیت نمایندگان در حوزه انتخابیه کاری نکنند، البته برای نمایندگان بودن یا نبودن در مجلس اصل نیست و هر دو انتخاب بین خوبی‌هاست.

بذرپاش تصریح کرد: دولت در وسط میدان است و باید کمک شود، پاسخ دادن به مطالبات مردم توسط دستگاه‌ها اجرایی کار دشواری است و همه ما نمایندگان باید به دولت کمک کنیم دولت‌ها چه مطابق نظر ما باشند و چه نباشند پس از رأی مردم و تنفیذ حکم توسط رهبری معظم مشروع‌ و قانونی هستند و همه باید در چارچوب قانون و شرع کمک بدون استثناء کنند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه تصویب قوانین متعدد نمی‌تواند دولت را یاری رساند، گفت: نظارت بر دولت توسط ابزارهای مختلف تذکر، سؤال و استیضاح نیز به نوعی کمک به دولت از منظر نظارت است که طبق قانون اساسی یکی از دو وظیفه اصلی قوه مقننه است.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: مگر دولت محترم در ابتدای کار یکی از اصلیترین برنامه‌های خود را احیای سازمان مدیریت نمی‌دانست، مگر دلیل بسیاری از مشکلات کشور را تغییر سازمان مدیریت به معاونت برنامه‌ریزی نمی‌دانست، چه شده که بعد از گذشت ۸ ماه از شروع به کار دولت نه ‌تنها سازمان احیا نشد، بلکه وقتی مجلس اقدام به احیای سازمان مدیریت نمود، دولت به عنوان مخالف در مجلس حاضر شد.

وی افزود: با وجود احترامی که برای معاونت محترم برنامه‌ریزی رئیس‌ جمهور قائلم، وی به صورت غیرقانونی عهده‌دار معاونت دیگری به نام نیروی انسانی است که مسئولیت بسیاری از امور مهم کشور مانند دولت الکترونیک و معماری نوین نیروی انسانی و کارهای دیگری را بر عهده دارد.

بذرپاش هم چنین گفت: چرا مردم به دولت به میزان مدنظر دولت اعتماد نکردند و انصراف‌ها در مبحثیارانه با وجود تبلیغات فراوان بسیار ناچیز شد، دلیل را باید در کجا جست‌وجو کرد، آیا رفتار دولت در این چند ماه و هزینه‌های گزاف تشریفاتی مانند برگزاری برخی مراسمات خاص و ساخت استخر و سونای خاص، پیامک‌های گسترده بی‌حاصل و انتصاب افراد مسئله‌دار در فتنه ۸۸، انتصاب افراد با سرمایه‌های صد‌ها میلیاردی و بعضا هزار میلیاردی دلیل این بی‌اعتمادی نیست؟

بذرپاش با بیان اینکه دولت و مجلس باید به خودشان برگردند تاکید کرد: اعتماد مردم چیزی نیست که با آن شوخی کنیم این پیمان ملت حماسه آفرین است که در مقاطع مختلف حماسه آفریده، پس مشکل را در خودمان جست‌وجو کنیم، مگر نقد به مرحله اول که در دولت گذشته انجام شد، عدم تخصیص درآمد حاصل از یارانه به تولید نبود، در حال حاضر هم وزیر محترم صنایع و هم رئیس‌جمهور محترم صریحا فرمودند که از منابع ناشی از هدفمندی به تولید اختصاص نخواهیم داد، این یک خلف وعده است، باید اعتماد را دریابیم.

وی افزود: اخیرا بانک‌ها در یک رقابت باور نکردنی اقدام به افزایش نرخ سود سپرده‌های خود تا ۲۷% کرده‌اند این چه تدبیر اقتصادی است، این یعنی تعطیل کردن تولید، این یعنی بانک‌ها را به سوداگری و کارهای واسطه‌گری سوق دادن که جز ضرر به اقتصاد ملی حاصل دیگری ندارد، برداشت خلاف قانون به عنوان قرض از صندوق توسعه ملی با چه توجیهی اتفاق افتاده، صندوقی که ثروت ملی یک کشور است.

نماینده تهران با اشاره به سیاست خارجی کشور بیان کرد: بحثسیاست خارجی به ویژه توافقنامه ژنو که بار‌ها راجع به آن سخن گفته شد، بحثی جدی برای آیندگان کشور است، چراکه تصمیماتی که اکنون در مورد انرژی هسته‌ای این حق مسلم نسل کنونی و آینده کشور در حال گرفته شدن است کم‌اهمیت‌تر از موضوع هدفمندی نیست، چراکه بحثبر سر قدرت یک ملت و نیز تضمین آینده یک کشور است که باید آن را جدی گرفت.

وی ادامه داد: در ابتدای توافق بسیاری از انتقاد‌ها مربوط به مفروضات مذاکره‌کنندگان نسبت به آمریکا و نیز محتوای قرارداد بود و حالا کم‌کم بسیاری از انتقاد‌ها در آن زمان دارد رنگ واقعیت به خود می‌گیرد، پس از توافقنامه ژنو، ۳ بار رسما تحریم شدیم، ۱۸ بار تهدید نظامی شدیم، پارلمان اروپا انتخابات ۲۴ خرداد را زیر سؤال برد و آن را غیرمشروع خواند و دعوت به ترویج همجنس‌بازی کرد، به هیچ شرکت غربی اجازه ورود به ایران داده نشد، تعهدات هواپیمایی هیچ‌ یک انجام نشد، دلاری به بانک مرکزی ما که اجازه هزینه و جابه‌جایی داشته باشد، نرسید، برای اولین‌ بار در تاریخ تاسیس سازمان ملل به نمایندگی معرفی شده از طرف دولت ایران ویزا داده نشد و به خاطر ایران قانون مقر را تغییر دادند و حالا می‌توانند به خیلی از کشور‌ها هم ویزا ندهند.

وی گفت: همچنین دارایی بنیاد علوی را مصادره کرد که اموال آن بیش از کل مبلغ توافقنامه ژنو است و اتفاقات دیگری که در اینجا مجال آن نیست، مهم این است که طرف مقابل را بشناسیم، کشور زورگو و متجاوز آمریکا علنا قانون مقرر خود را اجرا نمی‌کند، حال چه تضمینی است که حق غنی‌سازی که نه در متن آمده و نه طرف به آن اذعان دارد را به رسمیت بشناسد؟

نماینده تهران تاکید کرد: نباید مجلس به عنوان رأس امور از یکی از مهم‌ترین امور کشور بی‌اطلاع باشد و با بهانه‌های واهی آن را غریبه پنداشته و ماجرا را از آن پنهان کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اخیرا کتابی با عنوان توافقنامه از نگاه نخبگان به اداره ارشاد استان قم به منظور اخذ مجوز ارسال شده است، اما ممیزی این کتاب که حاوی نظرات موافقان و منتقدان توافقنامه است مثال‌زدنی است و باید دید که ارشاد چگونه آن را تصحیح می‌کند.

نماینده تهران در پایان خاطر نشان کرد: کشور در شرایط حساسی است، همه قبول داریم مجاهدت‌های افراد گوناگون ما را تا به این مرحله رسانده است پس حق هر کار و هر حرفی را نداریم، این کشور متعلق به امام عصر(عج) است و رهبری فرزانه و مقتدر و الهی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز