خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلای کردستان :

اولین حق کولبران کردستانی،حفظ جان آنان است

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۵۲۴

رئیس کانون وکلای کردستان با بیان اینکه کولبران هم جزیی از شهروندان ایرانی به شمارمی آیند و هویت و ملیت ایرانی دارند، گفت: طبق اصول مصرح قانون اساسی،تمامی آحاد ملت در برابر قانون، مساوی و برابر هستند و جان آنها باید تحت حمایت قانون قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، امید رشیدی با بیان این مطلب گفت:در نظام حقوقی کشور ایران،به‌کارگیری سلاح گرم توسط نیروهای نظامی و پلیس،دارای قواعد و ضوابط خاصی است.

وی افزود: در صورت ضرورت به‌کار گیری سلاح، باید طبق مقررات مربوط به( قانون نحوه به‌کار گیری سلاح یا قواعد عام دفاع شخصی) دقیقا" رعایت گردد و عدم رعایت این مقررات در مصداق کشتن شهروندان، مستوجب اعمال مجازات پرداخت دیه و حبس است.

به گفته رئیس کانون وکلای کردستان شلیک به شهروندان مطلقا" ممنوع است و حتی در صورت وجود ضرورت، نباید به نقاط حیاتی شلیک گردد و این اقدام مأمور،مصداق قتل عمد شهروندان تلقی شود.

رشیدی یادآور شد: اولین و اصلی‌ترین حق کولبران در کردستان،حق حیات و حفظ جان آنان است.

وی با بیان اینکه کولبران هم جزیی از شهروندان ایرانی به شمار می‌آیند و هویت و ملیت ایرانی دارند، گفت: طبق اصول مصرح قانون اساسی،تمامی آحاد ملت در برابر قانون، مساوی و برابر هستند و جان آنها باید تحت حمایت قانون قرار گیرد.

وی یادآور شد: کشتن مکرر کولبران و هدف قرار دادن نقاط حیاتی بدن آنها، از دیدگاه ما مصداق [قتل عمد] است و نباید اغماضی صورت گیرد و اجرای دقیق وقاطع قانون،موجب اجرای عدالت و حفظ امنیت است.

رشیدی بیان کرد : تمامی فرمانده هان ومأمورین نظامی و انتظامی مکلف به رعایت قانون و حفظ جان مردم و حقوق شهروندی هستند.

رئیس کانون وکلای کردستان خاطر نشان کرد: امیدواریم با آموزش قوانین به مأمورین نظامی و مرزبانان، شاهد اتفاقات مشابه و کشتن کولبران نباشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز