خبرگزاری کار ایران

علی باقری:

ایران آمادگی طرف‌ها برای دادن "تعهدات پایدار" را عامل حصول سریع توافق می‌داند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۰۵۶

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران تاکید کرد: ایران آمادگی طرف‌ها برای دادن "تعهدات پایدار" را عامل حصول سریع توافق و "پایبندی به تعهدات" را ضامن حفظ و استمرار توافق می‌داند.

به گزارش ایلنا، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در آغاز تور اروپایی و سفر به چند کشور اروپایی، وارد بوداپست، پایتخت مجارستان شد و در نخستین برنامه با پیتر استرای، معاون سیاست امنیتی و انرژی وزارت امور خارجه مجارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به سفر سال گذشته وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان به ایران و برگزاری دومین دور کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران گفت: اراده سیاسی مقام‌های دو کشور برای تحکیم روابط دوجانبه پشتوانه محکمی برای فعالان اقتصادی در گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصای میان ایران و مجارستان است.

وی با اشاره به جریان داشتن جنگ در اروپا، بر سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با جنگ تاکید کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که متحمل خسارات و صدمات هشت سال جنگ تحمیلی و چهار دهه تحریم شده، به همان اندازه که جنگ را به دلیل "کشتار بدون تبعیض انسان" مردود می‌داند، تحریم را هم به دلیل "مجازات بدون تبعیض انسان‌ها" محکوم می‌کند.

باقری با اشاره به آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی طرف‌ها برای دادن "تعهدات پایدار" را عامل حصول سریع توافق و "پایبندی به تعهدات" را ضامن حفظ و استمرار توافق می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز