خبرگزاری کار ایران

کنعانی بیانیه‌ غربی‌ها درباره حمله به مقر تروریست‌ها در کردستان عراق را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۶۰۰

سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه‌ غربی‌ها درباره حمله به مقر تروریست‌ها در منطقه کردستان عراق را محکوم و تاکید کرد: ایران حق خود را برای دفاع از امنیت ملی در برابر اقدامات تجاوز کارانه از مبدأ هر قلمرویی محفوظ می‌دارد و قاطعانه با هرگونه اقدام تروریستی مقابله می‌کند.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی امروز بیانیه‌ها و مواضع صادره برخی کشورها از جمله آلمان و آمریکا درباره حمله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مقر گروهک‌های تروریستی که از اقلیم کردستان عراق، عملیات تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران انجام داده و به اغتشاشات داخلی در ایران دامن می‌زنند، را مردود خواند و به شدت محکوم کرد. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کرارا از مقامات دولت مرکزی عراق و همچنین مسئولان اقلیم خواسته است تا با اعمال حاکمیت سرزمینی و برخورد حداکثری، مانع از فعالیت عناصر و گروه‌های تجزیه طلب و تروریست که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، شوند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف چه در قالب یادداشت رسمی و چه ملاقات‌های متعدد در تهران، بغداد و اربیل، اعتراض شدید خود نسبت به میزبانی اقلیم و تحرکات گروه‌های تروریستی ضدایرانی از مبدأ خاک عراق در منطقه اقلیم را  اعلام کرده و بی گمان نمی‌تواند بپذیرد که از مجاورت مرزهای خود مورد تهدید واقع شود.

کنعانی افزود: همانطور که قبلا هم هشدار داده شده، جمهوری اسلامی ایران بر اساس قواعد حقوق بین‌الملل و مفاد منشور ملل متحد، حق خود برای دفاع از امنیت ملی در برابر اقدامات تجاوز کارانه از مبدأ هر قلمرویی را محفوظ می‌دارد و قاطعانه با هرگونه اقدامات تروریستی مقابله می‌کند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه کشورهای صادرکننده بیانیه، ضمن نقض مسئولیت بین‌المللی خود در مبارزه با تروریسم، همچنان به عادت مألوف تأسف‌بار خود در رفتار گزینشی و تبعیض آمیز ادامه می‌دهند، اظهار داشت: در حالی چنین بیانیه‌های یکجانبه‌ای را صادر می‌کنند که نسبت به مداخلات و نقض حاکمیت کشورهای منطقه توسط خود یا سایرین بی تفاوت هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: برخلاف کشورهای صادرکننده بیانیه، جمهوری اسلامی ایران بر تعهدات و تلاش‌های بین‌المللی خود در راستای پیشگیری و مبارزه موثر با تروریسم ثابت قدم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز