خبرگزاری کار ایران

سردار جباری در کنگره یک هزار شهید منطقه ۱۰:

الگو و اسوه همه ایثارگری‌ها دفاع مقدس است/ امروز وارد جنگ شناختی و ادراکی شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۱۶۳

فرمانده سپاه ولی امر (عج) تاکید کرد: ما برای معرفی عظمت شهدا و کارهایی که کردند، کم گذاشتیم. چهار کتاب و فیلم خوب ساخته‌ایم اما عظمت دفاع مقدس بیش از اینهاست چراکه الگو و اسوه همه فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها در ایران، منطقه و حتی جهان، دفاع مقدس است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، سردار «ابراهیم جباری» در آئین افتتاحیه اولین کنگره یک هزار شهید منطقه ۱۰ گفت: مادران شهدا، همه هستی‌شان را تقدیم انقلاب کردند. این در حالی است که هر وقت به دیدار آنها می‌رویم، آنها هیچ چیز نمی‌خواهند در حالی که بعضی‌ از آنها در خانه‌ای ۳۰ متری زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: همراه با حضرت آقا خدمت خانواده شهیدی رسیدیم. خانه آنها همانند گلزار شهدا بود. همسر و دو فرزندش شهید شده بودند و خود نیز خواهر دو شهید بود و تعداد دیگری از نزدیکانش نیز شهید شده بودند. این مادر شهید به زبان آذری به آقا گفتند که من دو فرزندم را در راه خمینی تقدیم کردند و سپس نوه‌هایشان را نشان دادند و گفتند که اینها را هم در راه شما نگه داشتم.

فرمانده سپاه ولی امر (عج) با بیان اینکه ما نه فقط هشت سال بلکه ۴۳ سال دفاع مقدس داشته‌ایم، اظهار داشت: این ایثارگری‌ها از ابتدای انقلاب بوده و به همین خاطر، باید فرهنگ ایثار و شهادت را تبیین و گسترش دهیم تا نسل امروز هم با آن آشنا شود. اگر ما اهتمام نورزیم، به فرهنگ عمومی جامعه و ایثار شهدا ظلم جبران‌ناپذیری کرده‌ایم.

جباری با بیان اینکه امام راحل (ره) معتقد بودند که خلق آثار اعجاب‌‌آور در دقاع مقدس جز در دوره‌ای کوتاه در صدر اسلام مانند ندارد، تصریح کرد: ما برای معرفی عظمت شهدا و کارهایی که کردند، کم گذاشتیم. چهار کتاب و فیلم خوب ساخته‌ایم اما عظمت دفاع مقدس بیش از اینهاست چراکه الگو و اسوه همه فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها در ایران، منطقه و حتی جهان، دفاع مقدس است.

وی افزود: باید دفاع مقدس را فهمید، درک کرد و آن را انتقال داد. باید باورهای آنها را شناساند و اخلاص، فداکاری، ولایتمداری و... آن را متوجه شد. باید با شگفتی‌های شهدا آشنا شویم تا از خواب غفلت بیدار شویم چراکه همه وجودشان لبریز از محبت‌ بود ولی در برابر دشمن بسیار با صلابت بودند.

فرمانده سپاه ولی امر (عج) با بیان اینکه با گذشت چهار دهه از انقلاب، ما چهار نوع جنگ را داشتیم که کشور به انحای مختلف با آن روبه‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: ما امروز وارد جنگ شناختی و ادراکی شده‌ایم. ایستادن در برابر جنگ شناختی که تخریب باورهاست، جهاد کردن است. آدم‌ها در جنگ شناختی مورد هدف گلوله‌هایی قرار می‌گیرند که اعتقاداتشان را نشانه گرفته است.

جباری با اشاره مجدد به جنگ شناختی ابراز داشت: جنگ سخت هزینه بالایی دارد ولی جنگ شناختی هزینه کمی دارد. جامعه را نابود و باورها را تخریب می‌کند. هدف جنگ شناختی، یاس و ایجاد بن‌بست است در حالی که ما امروز بن‌بستی نداریم و آنها هستند که در بن‌بست هستند.

فرمایشات رهبری ملاک عمل کنگره یک هزار شهید منطقه ۱۰

همچنین «رضا شرفی» شهردار منطقه ۱۰ در آئین افتتاحیه اولین کنگره یک هزار شهید منطقه ۱۰ گفت: تصمیم برگزاری این کنگره در شورای فرهنگی منطقه گرفته شد. در این چارچوب، ستاد آن ایجاد و دبیرخانه‌ای برای پیگیری امور آن مستقر شد و برنامه‌های آن مدون و مورد تصویب قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب ملاک عمل کنگره یک هزار شهید منطقه ۱۰ بوده است، اظهار داشت: اولین تاکید رهبری، زنده نگه داشتن پیام شهداست. پیام شهدا باید دقیق و درست، تبیین و تحلیل شده و در میان نسل‌های مختلف به ویژه نسل جدید تبلیغ و ترویج شود. تاکید دوم رهبری، ثبت خاطرات والدین شهداست. این خاطرات باید ثبت و فضای آن تبیین شود.

شهردار منطقه ادامه داد: تاکید سوم، ثبت و درک فضایی است که شهدا در آن رشد کردند و به انگیزه و ایمان کافی برای شهادت رسیدند. تبیین آنها در قالب جهاد تبیین که حضرت آقا بر آن تاکید کرده‌اند، قابل ارزیابی است. باید یک تحلیل جامعه‌شناختی و روانشناختی از آن دوران انجام شده و آن را تبلیغ کرد.

شرفی با بیان اینکه تاکید چهارم رهبر معظم انقلاب، مزین شدن معابر به نام شهدا است، تصریح کرد: چه افتخاری بالاتر از آن وجود دارد که خیابان‌های ما به نام شهدا باشند. در این راستا، دستورات لازم به کمیته نامگذاری داده شده است. تاکید دیگر رهبر معظم انقلاب، آن است که این گونه جلسات نباید به مجلس ترحیم باشکوه تبدیل شود بلکه مضامین نهفته در آن باید تحلیل شود؛ یعنی شهید معرفی، شهادت تعریف و فرهنگ شهادت در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم خانواده شهدا خاطرنشان کرد: رهبری به انجام ابتکارات در یادآورهای شهدا تاکید کرده‌اند. شیوه‌های جدید معرفی شهدا و ارائه محتواهای به‌روز در این راستا موثر است. در این چارچوب، منطقه ۱۰ اقدام به کاشت نهال به نام شهدا، ختم قرآن، تهیه جهیزیه و کمک‌های مومنانه به نام شهدا و... کرده است. ستاد قرآنی نیز بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری در منطقه شکل گرفته و ذیل این کنگره فعال است.

گفتنی است در کنگره یک هزار شهید منطقه ۱۰ که در آستان امامزاده معصوم (ع) برگزار شد، محمد آخوندی، مهدی پیرهادی، مهدی عباسی و مهدی اقراریان اعضای شورای اسلامی شهر تهران، غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۱۷، سرهنگ گرشاسبی فرمانده قرارگاه فتح، مسئولان مدیریت شهری، دبیران و اعضای شورایاری‌ها و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور داشتند. 

در این مراسم، ضمن تجلیل از مادران شهید، برنامه‌هایی مانند اجرای گروه‌های سرود و حضور خادمین آستان قدس رضوی اجرا شد‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز