خبرگزاری کار ایران

اسلامی:

قدرت‌های بزرگ از مراکز علمی ایران یک تصویر امنیتی ساخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۷۱۹

رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: قدرت‌های بزرگ و کشور‌های پیشرفته از فعالیت‌های پژوهشگران هسته‌ای، لیزر و فتونیک ایرانیان یک تصویر امنیتی ساخته اند به گونه‌ای که ایران را یک حالت منطقه ممنوعه نشان دهند.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی در حاشیه افتتاح مرکز مرکز لیزر پورت در گفت‌وگویی، بیان کرد: ساز کاری که برای صدور مجوز‌ها در کشور فراهم است یک ساز کار سنتی و تدارکاتی یا واردات محور است که این باید در شبکه مدیریتی کشور ارتقا یابد.

وی افزود: مجوز تولید و عرضه در این حوزه به خصوص حوزه سلامت همگام با نظام دانش بنیانی‌ها باید قرار بگیرد و با توجه به استعداد‌ای که در حوزه محصولات پیشرفته در کشور وجود دارد باید روند تولید سریع‌تر وارد بهره‌برداری شود و با برند سازی می‌توان به یک قطب در منطقه و دنیا تبدیل شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سرریز دانش و پژوهش در کشور وجود دارد و ما باید این مراحل را به مرحله پایدار و تثبیت کننده برسانیم که به تولید برسد.

اسلامی ادامه داد: مرکز نوآوری لیزر پورت یک فرصت است برای اینکه پژوهشگران بنوانند از آزمایشگاه‌ها و تجهیزات و مشاوره‌ها استفاده کنند.

وی افزود: متاسفانه این حوزه‌ها را قدرت‌های بزرگ و کشور‌های پیشرفته به نوعی انحصاری کرده یعنی فعالیت‌های هسته‌ای لیزر و فتونیک پژوهشگران کشور را به صورت یک تصویر امنیتی ساخته اند به گونه‌ای که ایران را یک منطقه ممنوعه نشان دهند در حالی که حوزه پیشرفت این‌ها در ایران سریع است که می توان با حداقل هزینه و حداکثر بهره‌وری فعالیت‌ها انجام شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی در ادامه تاکید کرد:در حوزه‌های صنعتی در بحث سلامت ظرفیت‌هایی وجود دارد که امیدواریم با توجه به تسهیلاتی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر ستاری ارائه می‌دهند، در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی تحولی را در این حوزه شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز