خبرگزاری کار ایران

همه داروهای ماهواره‌ای غیرمجازند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۸۶

دارویی که کاهش وزن بین هفت تا ۱۰ کیلوگرم در ماه برایش ادعا می‌شود، حتما مشکل حاد دارد و باعثمرگ مصرف کننده می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو گفت: همه داروهای تبلیغ شده ماهواره و فضاهای مجازی غیرمجازند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، «طلعت قانع» افزود: این داروها در ماهواره و فضاهای مجازی برای مواردی همچون لاغری، چاقی یا چاقی‌های موضعی و حتی سیاه شدن موهای سفید و افزایش رشد موی سر معرفی می شوند اما واقعیت این است که این داروها اگر واقعا مورد تائید مجامع پزشکی بودند از راه قانونی وارد بازار می‌شدند.

قانع گفت: دارویی که کاهش وزن بین هفت تا ۱۰ کیلوگرم در ماه برایش ادعا می‌شود، حتما مشکل حاد دارد و باعثمرگ مصرف کننده می‌شود.

وی به ادعای گیاهی بودن برخی از این داروها اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال تبلیغ کنندگان داروهایی همچون «هربال اسلیمینگ» یا «اسلیمینگ ادونس» تاکید می کنند که این داروها گیاهی هستند و برای لاغری استفاده می شوند این در حالی است که این ادعا کاملا کذب است و داروهای یاد شده نه تنها گیاهی نیستند که کاملا شیمیایی به بشمار می آیند و عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده در پی خواهند داشت.

قانع افزود: تولید کنندگان این داروها از برخی خواص گیاهی این محصولات در تولیداتشان استفاده می کنند که مصرف کننده فکر می کند وزن کم کرده یا مقداری چربی از بدنش کم شده در صورتی که اصلا اینطور نیست.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از داروهایی که تبلیغات زیادی در این زمینه داشته و مشخص شده که مجوزهای تقلبی ارایه داده، داروی اسلیمینگ ادونس است که دارای پنج عصاره گیاهی است که سه گونه از این عصاره ها باعثافزایش حجم ادرار، مسهل و افزایش جریان خون می شود و فشارخون را پائین می آورد.

قانع خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از مصرف کنندگان این داروها طی شکایتی به سازمان غذا و دارو اعلام کرد که پس از مصرف این دارو دچارکاهش شدید آب بدن و ایجاد لخته در مغز و سکته مغزی شده است.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو ها و سموم سازمان غذا و دارو از مردم خواست درمورد داروهایی که استفاده می کنند دقت بیشتری داشته باشند و برای لاغر شدن از روش های صحیح و سالم استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز