خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

صنایع لبنی از اول مهر حق استفاده چربی گیاهی را ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۰۴۱

ا اعلام اینکه با بازرسی‌های مستمر از صنایع لبنی، وضعیت کنونی نسبت به ۶ هفته قبل بسیار بهتر شده است / تمامی شرکت‌های لبنی تا پایان شهریور فرصت دارند تا پروانه خود را اصلاح کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: صنایع لبنی از اول مهرماه حق استفاده از چربی گیاهی را ندارند و باید نسبت به اصلاح پروانه‌های خود مبادرت کنند.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند افزود: متاسفانه ذائقه مردم به چربی، شیرینی و شوری عادت کرده و صنایع تولیدی مواد غذایی نیز به جای ایجاد تنوع در تولیدات خود به سمت مصرف زیاد چربی که ذائقه مردم آن را می‌پسندد، رفته‌اند.

وی اظهارات مطرح شده مبنی بر جایگزینی چربی حیوانی به جای روغن گیاهی پالم را نادرست خواند و گفت: منظور از چربی، ‌‌ همان چربی شیر است که از آن کره، خامه و دیگر محصولات لبنی تهیه می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: وقتی قرار است چربی گیاهی از لبنیات پرچرب حذف شود به معنای آن است که چربی طبیعی شیر جایگزین می‌شود. این مسئله به صنعت لبنیات ابلاغ شده و از اول مهرماه نیز اجرایی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مطرح شدن افزایش میزان مصرف روغن پالم در کشور، منجر به کاهش ۳۰۰ هزار تنی واردات این روغن در کشور شد و همچنین کاربرد چربی گیاهی در شیر و لبنیات به طور کلی حذف شد.

دیناروند در ادامه گفت: یکی از مشکلات سرانه کم مصرف شیر در کشور این است که تنوع در تولید نداریم یعنی به چند محصول خاص توجه شده و متاسفانه به سمت مصرف زیاد چربی رفته‌ایم اما تاکید ما همچنان بر استفاده از محصولات لبنی کم چرب است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه با بازرسی‌های مستمر از صنایع لبنی، وضعیت کنونی نسبت به ۶ هفته قبل بسیار بهتر شده، تاکید کرد: مسئله امنیت غذایی مردم به هیچ وجه از دید متولیان سلامت مسکوت نخواهد ماند و بازرسی‌ها همچنان و با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: استفاده از ظرفیت‌های مندرج در قانون، هم چون نظارت مردمی در حوزه سلامت به عنوان عنصر مکمل، می‌تواند ابزاری کارآمد باشد به نحوی که همه برخورداری مثبت از نتایج خدمات دولت به ویژه در حوزه سلامت را احساس کنند.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، تمامی شرکت‌های لبنی تا پایان شهریور فرصت دارند تا پروانه خود را اصلاح کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز