خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده غدد درون ریز ومتابولیسم:

۱۷ میلیون نفر دچار اضافه وزن هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۰۷

چاقی در کودکان رو به افزایش است و به طور کلی پانزده درصد از کودکان چاق هستند / قرص‌هایی در ایران وجود دارند که مورد تائید وزارت بهداشت هستند و بین ۳ تا ۵ کیلو از وزن می‌کاهند که عوارض کمتری بجا می‌گذارند.

ایلنا: رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به مطالعات انجام شده در افراد بالای ۳۰ سال در کشور گفت: ۱۷ میلیون نفر دچار اضافه وزن و ۷ میلیون نفر نیز چاق هستند که در این میان حدود ۴۳ درصد مردان و ۵۷ درصد نیز زنان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " فریدون عزیزی "، رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم امروز درنشستی خبری گفت: چاقی در کودکان رو به افزایش است و به طور کلی پانزده درصد از کودکان چاق هستند.

وی تصریح کرد: این آمار در برخی از استان‌ها نیز به ۲۳ درصد نیز می‌رسد که در مورد افراد بالغ می‌توان گفت که سالانه یک درصد به افراد چاق و اضافه‌وزن‌دار اضافه می‌شود

عزیزی به قرص‌های لاغری موجود در بازار اشاره داشت و گفت: قرص‌های غیر طبی که از چین یا کشورهای دیگر وارد می‌شوند با عوارض زیادی همراهند اما قرص‌هایی در ایران وجود دارند که مورد تائید وزارت بهداشت هستند و بین ۳ تا ۵ کیلو از وزن می‌کاهند که عوارض کمتری بجا می‌گذارند؛ البته مصرف آن باید توسط پزشک معالج تجویز شود.

وی قرص‌های موجود در عطاری را تائید نکرد و گفت: این دارو‌ها نیز می‌توانند خطرات جبران ناپذیر و غیر قابل برگشتی داشته باشند.

رئیس انجمن پیشگیری و درمان چاقی به استفاده افراد از گن‌های لاغری، گوشواره لاغری و چسب‌ها و تبلیغات ماهواره‌ای برای کاهش وزن اشاره داشت و افزود: استفاده از این موارد اثرات زیادی در کاهش وزن نخواهند داشت و اگر هم کاهش وزن به دنبال داشته باشند اثرشان موقتی است و با عوارضی نیز همراه خواهد بود.

عزیزی عمل جراحی را یکی از پیشرفت‌های موجود برای درمان چاقی عنوان کرد و گفت: عمل جراحی برای آن دسته افراد دیابتی و چاق است که به هیچ وجه دیابتشان قابل کنترل نیست یا نمایه توده بدنی بالای ۴۰ دارند و به چاقی مفرط مبتلا هستند که عوارض چاقی در این دسته از افراد از عوارض عمل جراحی بیشتر است.

وی موفقیت آمیز بودن این اعمال جراحی را زیاد توصیف کرد و گفت: البته این عمل‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد نیز عوارض دارند و باید عمل‌های جراحی توسط پزشک متخصص و همچنین پزشک غدد توصیه شود.

رئیس انجمن پیشگیری و درمان چاقی، مهم‌ترین عامل پیشگیری از چاقی و درمان آن در حال حاضر را اصلاح سبک زندگی دانست و گفت: میزان تغذیه و فعالیت بدنی نیز در این امر دخیل است البته مسائل روانی و استرس نیز دخالت دارند اما میزان کمتری را به خود اختصاص می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز