خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر:

هیچ نوع آلودگی به وبا در منابع آب و سبزیجات کشور وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۵۰

علت ۶ مورد فوت در دو ماه گذشته که همگی آن‌ها، غیر ایرانی بوده‌اند، عدم مراجعه به مراکز درمانی بوده است / استقرار ۲۰ مرکز ویژه بهداشتی در نزدیک‌ترین نقطه به مبادی مرزهای شرقی کشور و اتخاذ تدابیر بهداشتی و درمانی لازم مانع از انتقال موارد بیماری به جمعیت ایرانی شده است.

ایلنا: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بررسی بیش از ۲۴۰ هزار نمونه آب و مواد غذایی که توسط وزارتخانه‌های نیرو و بهداشت صورت گرفت، نشان داد که هیچ نوع آلودگی در منابع آب و سبزیجات کشور وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی گویا وضعیت بیماری وبا در کشور را در حال فروکش کردن عنوان کرد و گفت: منشاء این بیماری مهاجران کشورهای همسایه بوده‌اند.

وی ادامه داد: با بررسی بیش از ۲۴۰ هزار نمونه آب و مواد غذایی که توسط وزارتخانه‌های نیرو و بهداشت صورت گرفت، مشخص شده که هیچ نوع آلودگی در منابع آب و سبزیجات کشور وجود نداشته است.

گویا با تاکید بر اینکه بیماری وبا در حال حاضر مشکل بهداشتی کشور نیست گفت: منشاء این بیماری مهاجران کشورهای همسایه که به طور غیرقانونی وارد کشور شده‌اند، بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: استقرار ۲۰ مرکز ویژه بهداشتی در نزدیک‌ترین نقطه به مبادی مرزهای شرقی کشور و اتخاذ تدابیر بهداشتی و درمانی لازم مانع از انتقال موارد بیماری به جمعیت ایرانی شده است و این بیماری در حال کنترل کامل است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مبتلایان به این بیماری بلافاصله تحت درمان قرار گرفته‌اند، گفت: علت ۶ مورد فوت در دو ماه گذشته که همگی آن‌ها، غیر ایرانی بوده‌اند، عدم مراجعه به مراکز درمانی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز