خبرگزاری کار ایران

قویدل با انتقاد از خروج برخی بیماران هموفیلی از شمول بیمه خاص مطرح کرد؛

تداوم سکوت تامین اجتماعی نسبت به اعتراضات بیماران هموفیلی

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۰۳۴

حدود ۹ ماه است که برخی از بیماران هموفیلی به صورت تدریجی از شمول بیمه خاص سازمان تامین اجتماعی خارج شده‌اند و این سازمان بیمه گر در طی این مدت نسبت به اعتراضات این بیماران سکوت کرده است.

عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران از تدام سکوت سازمان تامین اجتماعی در برابر اعتراضات گسترده بخشی از بیماران هموفیلی مبنی بر خروج آنها از شمول بیماران خاص این سازمان بیمه گر بدون ارائه هیچ دلیلی انتقاد کرد.

احمد قویدل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: حدود ۹ ماه است که برخی از بیماران هموفیلی به صورت تدریجی از شمول بیمه خاص سازمان تامین اجتماعی خارج شده‌اند و این سازمان بیمه گر در طی این مدت نسبت به اعتراضات این بیماران سکوت کرده است.

وی تصریح کرد: این درحالی است که کارشناسان حوزه بیماران خاص وزارت بهداشت این تبعیض غیر کارشناسی را قبول نداشته و معتقدند سازمان تامین اجتماعی برخلاف روند جریان تحول نظام سلامت در کشور بخشی از نیازمندترین بیماران را از خدمات خاص این سازمان بیمه گر که سابقه ارائه خدمت به آنها بالغ بر ۲۰ سال است، محروم کرده‌اند.

قویدل با اشاره به اینکه این اقدام سازمان تامین اجتماعی به صورت تدریجی و نه به یکباره بوده‌، بطوری که از یک استان آغاز و به سایر استانها تسری داده‌اند، افزد: این تصمیم سازمان تامین اجتماعی که رئیس هیات مدیره آن از مدیران آشنا به حوزه هموفیلی است، بدون استدلال کارشناسی انجام گرفته است و عملا توضیحات وزارت بهداشت نیز نتوانسته است، هیات مدیره این سازمان را قانع کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی سال‌ها در حمایت از بیماران هموفیلی پیشتاز بوده و همواره از این بیماران حمایت کرده است، گفت: انجمن هموفیلی ایران امید دارد هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی همسو با سیاست‌های سلامت‌محور وزارت بهداشت در این تصمیم غیرکارشناسی تجدید نظر کرده و همگام با وزارت بهداشت در جهت حمایت حداکثری از بیماران خاص اقدام کند.

عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران همچنین از ارائه خدمات جدید به این بیماران خبر داد و افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از مرکز مدیریت بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، این وزارتخانه در روزهای آتی اقدام به تشکیل پرونده الکترونیکی بیماران هموفیلی در سراسر کشور خواهد کرد.

قویدل ادامه داد: بر اساس طرح وزارت بهداشت نرم‌افزاری به این منظور تهیه شده و بر اساس فراخوانی که وزارت بهداشت با همکاری کانون خواهد داشت، چگونگی مراجعه بیماران هموفیلی به مراکز درمانی و ارائه مدارک جهت تشکیل پرونده را اعلام خواهد شد.

به گفته وی این اقدام وزارت بهداشت تحول بزرگی در حوزه تسلط این وزارتخانه در مراحل درمان بیماران هموفیلی ایجاد خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز