خبرگزاری کار ایران

هفت گام برای کاهش خطر دیابت

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۰۸۰

چه برای پیشگیری از بیماری قلبی، دیابت یا هر بیماری دیگری باید سالم غذا بخورید، از این رو، رژیم غذایی شما باید سرشار از میوه ها، سبزی ها، فیبر، و پروتئین های سالم باشد.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ایزی هلث آپشنز"، به واسطه به هم پیوستگی بدن انسان، شما می توانید تغییراتی سالم را برای بهبود سلامت یک قسمت ایجاد کرده و این شرایط به بخش های دیگر نیز کمک کند.

انجمن قلب آمریکا هفت عادت سبک زندگی ساده را برای سلامت مطلوب قلب ارائه کرده است که فواید آن می تواند فراتر از بهبود شرایط این اندام باشد. در حقیقت، مطالعه ای جدید نشان داده است که دنبال کردن چهار مورد از این عادات می تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت را تا 80 درصد کاهش دهد.

سلامت قلب و خطر دیابت دست در دست یکدیگر

مطالعه ای که توسط پژوهشگران مرکز پزشکی وسنر اوهایو انجام شد، نشان داده است که خطر ابتلا به بیماری دیابت در افراد بزرگسال سالم که چهار یا تعداد بیشتری از موارد دستورالعمل ساده سلامت قلب را دنبال می کنند، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

این مطالعه با حضور 7,758 شرکت کننده انجام شد که برای بررسی شرایط دیابت و پیروی از دستورالعمل هفت گانه زیر نظر قرار داشتند. مشخص شد، افرادی که چهار مورد یا بیشتر از این دستورالعمل را رعایت می کردند، با کاهش 80 درصدی خطر ابتلا به دیابت طی 10 سال بعد مواجه هستند.

متاسفانه افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت موفقیتی مشابه را با دنبال کردن این دستورالعمل کسب نکردند که بار دیگر نشان می دهد درمان بیماری دشوارتر از پیشگیری از آن است.

اما این هفت اقدام ساده چه چیزهایی هستند؟ آنها هفت رفتار سبک زندگی به واقع ساده هستند که می توانند سلامت قلب و خطر دیابت را بهبود ببخشند:

- مدیریت فشار خون

- کنترل کلسترول

- کاهش قند خون

- فعالیت جمسانی

- بهتر غذا خوردن

- کاهش وزن

- ترک سیگار

خبر خوب این است که پیروی از موارد چهار تا هفت، و یا موارد یک تا سه باید به بهبود سریع شرایط منجر شود. زمانی که از نظر جسمانی فعال هستید، سالم غذا می خورید، وزن اضافه را کاهش می دهید و سیگار نمی کشید، بسیاری از بخش های سلامت شما در وضعیت مناسب و درست قرار خواهند گرفت.

اما توصیه هایی مانند فعال بودن یا بهتر غذا خوردن ممکن است مبهم باشند. از این رو، زمانی که موضوع رژیم غذایی و ورزش مطرح می شود، می توانید موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

چه برای پیشگیری از بیماری قلبی، دیابت یا هر بیماری دیگری باید سالم غذا بخورید، از این رو، رژیم غذایی شما باید سرشار از میوه ها، سبزی ها، فیبر، و پروتئین های سالم باشد. در همین راستا، رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید مد نظر قرار دهید زیرا فواید آن برای تقویت سلامت و اثر مثبت آن بر دیابت و بیماری قلبی ثابت شده اند.

در مورد ورزش، انجام 150 دقیقه ورزش در هفته را هدف گذاری کنید که اندکی بیشتر از 20 دقیقه در روز با احتساب روزهای آخر هفته یا 30 دقیقه در روز بدون احتساب آن است. اختصاص این زمان کوتاه به طور قابل توجهی در پیشگیری از دیابت و بیماری قلبی موثر عمل می کند. برای انجام ورزش نیازی نیست تا هزینه های زیاد برای حضور در باشگاه متحمل شوید و فعالیت هایی ساده مانند پیاده‌روی و دوچرخه سواری نیز می توانند کافی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز