خبرگزاری کار ایران

هفت باور غلط درباره رایج ترین مشکل گوارشی!

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۹۹۸

ورزش بخشی مهم از درمان هموروئید محسوب می شود. ورزش های منظم برای جلوگیری از یبوست و افزایش وزن که خود عاملی در ابتلا به هموروئید است، بسیار مفید واقع می شود.

نامه نیوز: ابتلا به هموروئید مشکل رایج در بسیاری از مردم است که اغلب مورد پنهان کاری قرارگرفته و واقعیت ها در مورد آن نیز مخفی می ماند.

این در حالی است که دانستن واقعیت ها در مورد این عارضه منجر به کاهش علائم آن و جلوگیری از بروز هموروئید می شود.

افسانه: فقط افراد مسن مبتلا به هموروئید می شوند

حقیقت: مردم می توانند در هر سنی به این عارضه مبتلا شوند. ولی به هر حال ابتلا به آن در سنین 45 تا 65 سال شایع تر است. هموروئید در واقع التهاب عروق و مخصوصا سیاهرگ های ناحیه مقعد یا رکتوم است که خیلی وقت ها به آن توده گفته می شود. این وضعیت ممکن است ناشی از فشار آوردن به منظور حرکت مدفوع و افزایش فشار به وریدها در شرایطی مانند بارداری، یبوست و بسیاری موارد دیگر باشد.

افسانه: غذاهای تند باعث هموروئید می شود

حقیقت: این باور غلط است. هموروئید توسط فشار بر روی وریدهای نزدیک مقعد رخ می دهد و مطالعه ای که در سپتامبر سال 2014 در مجله پزشکی انگلستان منتشر شد، نشان داد علائم بیماران مبتلا به هموروئید با مصرف غذاهای تند تشدید نمی شود.

افسانه: تغذیه بر روی هموروئید تاثیر نمی گذارد

حقیقت: یبوست یکی از علل ایجاد هموروئید است. مصرف غذاهای با فیبر بالا و هیدراته ماندن خود باعث کمک به حرکات نرم روده و چلوگیری از یبوست می شود. مصرف روزانه 20 تا 35 گرم فیبر در روز برای پیشگیری از یبوست مهم است. اگر به اندازه کافی از رژیم غذایی خود فیبر دریافت نمی کنید، با پزشک تان درباره مصرف مکمل های فیبر مشورت کنید.

افسانه: سطوح سرد باعث بروز هموروئید می شود

حقیقت: هیچ شاهدی بر این مدعا وجود ندارد. ور واقع کمپرس های سرد حتی می توانند برخی از علائم بواسیر را برطرف کنند. شما می توانید برای کاهش تورم و تسکین ناراحتی ناشی از این عارضه، از کمپرس های سرد استفاده کنید.

افسانه: ورزش هموروئید را تشدید می کند

حقیقت: ورزش بخشی مهم از درمان هموروئید محسوب می شود. ورزش های منظم برای جلوگیری از یبوست و افزایش وزن که خود عاملی در ابتلا به هموروئید است، بسیار مفید واقع می شود.

افسانه: درمان هموروئید نیاز به جراحی دارد

حقیقت: پایه های درمان هموروئید شامل تغییرات رژیم غذایی و تغییرات در شیوه زندگی است و کمتر از 10 درصد افراد مبتلا شاید نیاز به جراحی داشته باشند. تغییرات شیوه زندگی بسیار راحت تر و سریعتر از عمل جراحی، این عارضه را برطرف می کنند.

افسانه: هموروئید منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود

حقیقت: هیچ مدرکی دال بر این ادعا وجود ندارد. تنها نگرانی می تواند از دست دادن اشتها، خونریزی از مقعد و مشکل در اجابت مزاج باشد. با این حال اگر بالای 50 سال سن دارید و یا در خانواده شما سابقه ابتلا به سرطان روده بزرگ هست، در صورت بروز علائم گوارشی جدید همراه هموروئید حتما با پزشک تان مشورت کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز