خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن دیابت ایران:

درمان دیابت با جراحی در تبلیغات ماهواره‌ای واقعیت ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۹۲۶

این تبلیغات که در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای و با ادعای درمان قطعی دیابت صورت می گیرد، نادرست است.

دبیر انجمن دیابت ایران در نشست خبری هفته دیابت گفت: تبلیغات ماهواره‌ای درخصوص درمان دیابت از طریق جراحی ناصحیح است.

به گزارش ایلنا، امیر نیکوسخن در نشست خبری هفته دیابت که در غرفه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت از سال ۲۰۰۶ وارد تقویم جهانی شده است و انجمن دیابت ایران اولین عضو فدراسیون بین‌المللی دیابت است که حدود ۲۵ سال از فعالیت آن می‌گذارد.

نیکوسخن درخصوص تبلیغاتی که در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای درخصوص جراحی دیابت مطرح شده است، گفت: این تبلیغات که در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای و با ادعای درمان قطعی دیابت صورت می گیرد، نادرست است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیماران دیابتی نوع ۲ با کاهش وزن خود، کنترل قند همراه با انجام ورزش و تغذیه سالم می‌توانند بیماری خود را کنترل نمایند، گفت: جراحی در بیماران دیابتی نوع ۲ که چاق هستند از طریق کوچک کردن معده، گذاشتن بالن و برخی دیگر از اعمال امکان‌پذیر است که البته عوارض خود را دارد. و آن گونه که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، صحیح نیست و باید این بیماری از طریق تزریق انسولین کنترل شود.

وی با بیان اینکه پیوند پانکراس(لوزالمعده) در بیماران دیابتی نوع یک سالیان سال است که در حال انجام می‌باشد، گفت: علاوه بر اینکه این عمل بسیار پرهزینه می‌باشد، پیوند گیرنده، برای ادامه زندگی، باید داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را به طور مداوم دریافت کند.

دبیر انجمن دیابت ایران از برنامه‌های امسال این انجمن در هفته دیابت به برگزاری سمینار روز جهانی علمی آموزش دیابت در ۲۹ آبان ماه که در مرکز طبی اطفال برگزار می شود، اشاره کرد و افزود: برگزاری دهکده دیابت از دیگر برنامه‌های این انجمن است که در پارک طالقانی تهران برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: چادرهایی در دهکده دیابت برپا می‌شود که هدف از آن اطلاع‌رسانی آموزشی و درمانی درخصوص دیابت به مردم است و پزشکان در این غرفه‌ها اطلاعاتی نسبت به اندازه‌گیری و کنترل قند خون به مردم می‌دهند.

وی از دیگر برنامه‌های این انجمن به برپایی چادرهایی با هدف اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: در این چادرها کودکان و نوجوانان دیابتی می‌توانند نقاشی‌هایی با موضوع دیابت بکشند که به بهترین آنها جوایزی اهدا می‌شود.

رئیس انجمن دیابت ایران، غربالگری دیابت را در آبان ماه در مناطق مختلف شهر از جمله دیگر برنامه‌های این انجمن عنوان کرد.

نیکوسخن در پایان افزود: انجمن دیابت ایران در ۲۶ شهر کشور نماینده دارد و برنامه‌های هفته دیابت، به طور گسترده در سراسر کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است: بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه در مصلای بزرگ تهران برگزار می شود. غرفه مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن شبستان، راهروی شماره ۳۰ قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز