خبرگزاری کار ایران

هشدار یک استاد فیزیولوژی ورزشی :

ورزش نکنید به سندروم متابولیک گرفتار می شوید!

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۲۵۷

آرش صادقی استاد فیزیولوژی ورزشی از خطری سخن گفت که این روزها گریبان بسیاری از افراد را گرفته و تعدادشان روز به روز هم بیشتر می شود؛ بیماری سندروم متابولیک یا سندروم انسولین .

صادقی با بیان این که" سندروم متابولیک" خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته و دیابت را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: چنانچه فردی همزمان مبتلا به بیش از ۳ نارسایی مرتبط با متابولیسم از قبیل چاقی به ویژه چاقی شکمی ، افزایش فشار خون، سطوح افزایش یافته‌ی تری گلیسرید و سطوح پایین کلسترول خوب در خون باشد، در معرض خطر ابتلا به سندروم متابولیک و در نتیجه سکته، دیابت و بیماری های قلبی نیزخواهد بود؛ اتفاقی که متأسفانه این روزها به دلیل کم تحرکی، افزایش معناداری داشته است.

رئیس کمیته تمرینات کاربردی هیئت ورزش های همگانی استان تهران، در همین راستا بر لزوم تغییر سبک زندگی به عنوان راهکاری موثر در پیشگیری و نیز درمان این مشکل تأکید کرد و افزود: فعالیت بدنی(۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه با شدت متوسط و یا همین میزان پیاده‌روی تند)، کاهش وزن (کاهش حتی ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن) و رژیم غذایی سالم ( استفاده از غذاهای پُرفیبر، غلات آماده، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات ) از جمله راهکارهای موثر در حفظ سلامت افراد و پیشگیری از بروز عوارض جبران ناپذیر این بیماری است .

به گفته صادقی استعمال دخانیات نیز از جمله عوامل موثر در ابتلا به این بیماری است.

وی به افراد سیگاری نیز توصیه کرد با ترک سیگار، به سلامت خود کمک کرده و نه تنها در کاهش هزینه های درمانی مرتبط با این بیماری بلکه در کاهش فشار بر کادر درمان نیز گام بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز