خبرگزاری کار ایران

آیا آرزوی وزیری از بدنه آموزش و پرورش محقق می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۴۰۸

تردیدی نیست که دولت سید ابراهیم رئیسی برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش به سراغ افرادی برود که با نگاه فرهنگی و آموزشی دولت همسو باشد اما اعلام لیست گزینه‌های پیشنهادی این وزارتخانه از تلاش زیاد برخی سیاسیون برای نهایی کردن گزینه خود حکایت دارد. حال آنکه شاید حداقل انتظار جامعه فرهنگیان در روزهایی که با نگرانی اخبار مربوط به معیشت خود را دنبال می‌کنند، انتخاب وزیری از بدنه آموزش و پرورش و آشنا به دغدغه‌های آنها باشد.

نگاهی اجمالی به گزینه‌های احتمالی وزارت آموزش و پرورش:

محمد طیب صحرایی پیش از معرفی حسین باغگلی نیز به عنوان گزینه‌ی جدی وزارت آموزش و پرورش مطرح شد و این دفعه از حمایت جدی حداد عادل هم برخوردار است. محمد طیب صحرایی مدیر مدرسه غیرانتفاعی امام صادق شهر تهران و دانش‌آموخته دکتری معارف اسلامی دانشگاه امام صادق (ع) است.

وی طراح و مجری طرح شهید بهنام محمدی  بوده است.

مسعود فیاضی هم شانس زیادی دارد چرا که برادر داماد علیرضا زاکانی است که زمانی که علیرضا زاکانی ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس را برعهده گرفت، او را به عنوان معاون فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس، جایگزین سینا کلهر نمود. فیاضی یکی از طراحان اصلی طرح صیانت از فضای مجازی است که با واکنش منفی و گسترده افکار عمومی مواجه شده است.

وی مدرس حوزه علمیه قم و عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. ریاست کانون سپهر اندیشه، معاونت پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی بسیج، ریاست شواری راهبری مرکز پژوهش‌های جوان نیز در سوابق او دیده می‌شود هرچند شیوه اخذ مدرک وی از کمیسیون نخبگان بدون مدرک وزارت علم نیز حواشی فراوانی را برای وی به وجود آورده است.

میثم نعمتی نیز هم اکنون عضو هیات مدیره بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مدیر قرارگاه جهادی و خدمت رسانی این بنیاد را برعهده دارد. وی از نزدیکان سردار آبرومند، دستیار محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس در حوزه خدمت و پیشرفت برخوردار است.

 نعمتی که از او به عنوان یکی از یاران قالیباف نام برده می‌شود، پیش از این مسئول اتحادیه انجمن اسلامی شهر تهران بود. پس از نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸، میثم نعمتی به نفع ائتلاف نیروهای انقلاب از حضور در انتخابات انصراف داد.

حسین تاریخی که در مقایسه با آن سه نفر از حمایت نیروهای سیاسی برخوردار نیست، از فعالان آموزش و پرورش در دهه اخیر است. او هم اکنون دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان است و مسئولیت دبیرخانه گام دوم انقلاب وزارت آموزش و پرورش را نیز بر عهده داشته و رئیس هیئت مدیره موسسه علمی آینده سازان است.

حسین تاریخی، از کارشناسان به نام حوزه نوجوانان و جوانان است و   عضویت در ستاد ساماندهی امور جوانان کشور و عضویت در هیئت امنای سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش و مدیر مرکز اردویی دانش آموزی را در کارنامه دارد.

وی مرکز عرضه محصولات دانش آموزی را سه سال پیش بنیان نهاد. تاریخی مدرک کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه علم و صنعت دارد.

روزهای آینده معلوم می‌کند که انتخاب نهایی ابراهیم رئیسی تحت تاثیر کدام لابی سیاسی و جریان داخلی اصولگرایان بوده و یا رئیس جمهور بدون اعتنا به جریانات سیاسی انتخابی از جنس آموزش و پرورش خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز