خبرگزاری کار ایران

تشکر وزیر آموزش و پرورش از نامه اخیر اقتصاددانان و جامعه‌شناسان

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۷۵۴

اقتصاددانان و جامعه‌شناسان خواستار همدلی و همراهی دولت و مجلس برای طراحی ساز و کار بودجه‌ای و غیر بودجه‌ای به عنوان سرمایه‌گذاری، افزایش نسبت بودجه آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی، طراحی ساز و کار مناسب برای افزایش انگیزه فرهنگیان و توجه به سازمان‌های مردم نهاد شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور از نامه اخیر ۸۵ نفر از اقتصاددانان و ۲۵ نفر از جامعه‌شناسان کشور به مناسبت روز معلم تشکر کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور از توجه و اهتمام اقتصاددانان و جامعه‌شناسان کشور به مسائل آموزش و پرورش تشکر کرد و بر عزم دولت تدبیر و امید بر به‌کارگیری توصیه‌های فرهیختگان کشور در مسیر رشد و تعالی آموزش و پرورش تأکید کرد.

در متن نامه وزیر آموزش و پرورش به رئیس جمهور آمده است: «پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری و رهنمودهای جناب عالی، نقش آموزش و پرورش در توسعه سرمایه‌ انسانی و گسترش سرمایه‌ اجتماعی نقش بی‌بدیل و حیاتی است؛ آموزش مقوله‌ای است که مداخله دولت در آن زیربنای توسعه همه جانبه را فراهم می‌آورد و کشورهای متعددی به حضور پررنگ و فعالانه دولت در آموزش اهتمام دارند.

در هفته معلم سال جاری در دولت تدبیر و امید شاهد حرکت زیبایی از اقتصاددانان و جامعه‌شناسان فرهیخته‌ کشور بودیم؛ ۸۵ نفر از اقتصاددانان و ۲۵ نفر از جامعه‌شناسان مشهور کشور با ارسال نامه به جناب‌عالی و رئیس محترم مجلس شورای اسلامی خواستار همدلی و همراهی دولت و مجلس برای طراحی ساز و کار بودجه‌ای و غیر بودجه‌ای به عنوان سرمایه‌گذاری، افزایش نسبت بودجه آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی، طراحی ساز و کار مناسب برای افزایش انگیزه فرهنگیان و توجه به سازمان‌های مردم نهاد شده‌اند.

این حرکت زیبا شوق و امید را در جامعه‌ فرهنگیان عزیز دو چندان کرده است؛ ضمن تشکر صمیمانه از توجه اندیشمندان کشور به آموزش و پرورش، توصیه‌های ایشان را به کار خواهیم برد و در این زمینه پیشنهادهای اجرایی آموزش و پرورش را ارائه خواهیم داد.

قطعاً دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی نیز زمینه‌ اجرایی شدن اندیشه‌ها را فراهم خواهند آورد».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز