خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفت و گو با ایلنا:

زمان درستی برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۴۲۰

باید توجه داشت که در مباحثمربوط به حوزه آموزش و پرورش دلایل آنچنان قاطعی جهت استیضاح وجود ندارد اما توقع این است که دولت با مدیران استانی و معاونین بیش از وزیر در رابطه با گره گشایی های قانونی اقدام کنند.

یک نماینده مجلس معتقد است که زمان فعلی زمان درستی برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیست و باید شرایطی مهیا شود که استیضاح کنندگان اقناع شوند و در آستانه سال تحصیلی جدید چنین موضوعی مطرح نشود.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با جدی شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد امضا کننده ها تاثیری در طرح این استیضاح در ماه های آتی ندارد. به هر صورت با توجه به شرایط فعلی کشور و رابطه دولت و مجلس و از سوی دیگر با توجه به بازگشایی مدارس و ده‌ها دلیل دیگر هم امضا کنندگان استیضاح و هم دیگران را اقناع کند که استیضاح مطرح نشود.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین خود امضا کنندگان و دیگر نمایندگان به دلیل توالی استیضاح ها باور ندارند که این کار آنچنان کار درستی باشد به ویژه اینکه زمان زمان درستی برای استیضاح نیست. از سوی دیگر روابط دولت و مجلس هم نباید بیش از این تیره شده و تحت تاثیر فضای استیضاح قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: باید توجه داشت که در مباحثمربوط به حوزه آموزش و پرورش دلایل آنچنان قاطعی جهت استیضاح وجود ندارد اما توقع این است که دولت با مدیران استانی و معاونین بیش از وزیر در رابطه با گره گشایی های قانونی اقدام کنند. عمده این مباحثبه خاطر این است که به جای آنکه ما روابط این دو قوه را مثل روسای قوا تقویت کنیم افراد یک مقداری از جهت مدیریت اداری، اجرایی و قانونی مشکلاتی را ایجاد کرده اند. فکر می‌کنم که موضوع استیضاح به دلیل شرایط زمان و توالی با استیضاح وزیر علوم اساسا هیچ مناسبتی حداقل تا چند ماه آینده ندارد.

ندیمی در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط مجلس متهم به سنگ اندازی در مسیر دولت نمی شود؟ گفت: بالاخره نظرات متفاوتی در این مورد وجود دارد و ما این را سنگ اندازی نمی دانیم. در مورد مجلس باید جمعا قضاوت شود. بنابراین از جهت اینکه کسانی در مجلس نظرات متفاوتی دارند این را نمی شود سنگ اندازی تلقی کرد. خروجی استیضاح اساسا چنین مفهومی نخواهد داشت و البته طرح این امور هم نباید جرم باشد. مهم این است که بحثاستیضاح ها مدیریت شود که به خروجی استیضاح موکول نشود و جمع شود. ولی اگر اینکار مکرر با انگاره های سیاسی صورت بپذیرد درست نیست.

وی ادامه داد: این استیضاح‌ها اولا قابل جمع کردن است و دوما داشتن نظراتی بین بعضی از نمایندگان ربطی به جامعه مردم ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در همان استیضاح وزیر علوم حدود ۱۱۰ نفر به فرجی دانا رای دادند. معنی‌اش این است که یک جمعیت حداقلی هستند و می‌توانستند جمع شوند که نشد وگرنه همان ۱۱۰ نفری که به وزیر علوم رای دادند نشان دادند که اکثریت مجلس با دولت مشکلی ندارند. بعضی از افرادی که با دولت خوبند در مورد یک نفر به توافق می رسند ولی این توافق ملاک مخالفت آنها با کل دولت نیست.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه دولت در این مواقع چه واکنشی باید داشته باشد؟ ادامه داد: روابط سطوح میانی با مجلس باید تقویت شود. مدیران استانی و معاونان وزیر بیشتر از خود وزیر می توانند این کار را حل کنند. وزرا که یا درگیری سفر دارند یا درگیری جلسات. ولی باید روابط را بر اساس سه موضوع مسایل اداری، اخلاقی و اجرایی سامان ببخشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز