خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد:

والدین به صبحانه دانش آموزان توجه کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۸۷

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان, از اهمیت این وعده غذایی در رشد دانش آموزان و بهبود یادگیری آن ها خبر داد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: ایجاد عادت در کودکان جهت صرف صبحانه از مهم‌ترین وظایف والدین و مدارس است. چرا که هنگام صبح، قند خون به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند و اگر به مدت چند ساعت این قند از طریق غذا تامین نشود، دسترسی سلول‌های مغز به منبع غذایی یعنی‌‌ همان قند، دچار مشکل شده و یادگیری و تمرکز حواس مختل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مقصود خدیاری امروز شنبه(۱۷آبان) با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در زنجان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای بدن نیاز به غذاست، هر فرد، روزانه باید سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده مناسب میل کند.

خدایاری اضافه کرد: عدم توجه کافی به تغذیه، نوع، شیوه مصرف صحیح و به اندازه آن موجب سوءتغذیه خواهد بود و سوء تغذیه عامل کوتاهی قد؛ کاهش رشد جسمی و توانمندی ذهنی، کاهش بهره هوشی وافزایش احتمال ابتلا به بیماریهاست.

خدایاری، داشتن آگاهی در جهت پیشگیری از ایجاد سوء تغذیه را از ضروریات دانسته افزود: تغذیه خوب در سرعت رشد کودکان در سنین مدرسه موثر است و کمبود‌های تغذیه‌ای کودک را از رشد بالقوه‌ای که می‌تواند داشته باشد باز می‌دارد.

این مقام مسئول، در آموزش و پرورش استان زنجان، از والدین خواست تا در ایجاد الگوی صحیح و محیط مناسب برای کودک تلاش کنند تا رفتارهای درست غذایی در آن‌ها شکل گرفته و تقویت شود.

خدایاری با اشاره به اهمیت صبحانه به عنوان مهم‌ترین وعده غذایی دانش آموزان گفت: ایجاد عادت در کودکان، جهت صرف صبحانه از مهم‌ترین وظایف والدین و مدارس است چرا که هنگام صبح قند خون به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند و اگر به مدت چند ساعت این قند از طریق غذا تامین نشود، دسترسی سلول‌های مغز به منبع غذایی یعنی‌‌ همان قند، دچار مشکل شده و یادگیری و تمرکز حواس مختل می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی افزود: کودکانی که صبحانه صرف نمی‌کنند در انجام تکالیف ریاضی کارآیی کمتری دارند و قدرت خلاقیت وابتکار آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

علاوه بر این، گرسنگی پنهان صبح تا ظهر باعثتحلیل عضلانی و لاغری ناصحیح شده و حتی در طولانی مدت بیماریهای گوارشی ایجاد می‌کند ضمن اینکه دریک رژیم عادی غذایی حدود ۲۵-۲۰ درصد انرژی روزانه باید از طریق صرف صبحانه تامین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز