خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

با تدابیر صورت گرفته روند نزولی تورم در زنجان تداوم یافت

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۷۹

فضای معنوی ماه مبارک رمضان بر ایجاد فضای مطلوب و سالم عرضه کالا کمک شایانی خواهد کرد.

استاندار زنجان, گفت: با تدابیر صورت گرفته، روند نزولی تورم طی فروردین و اردیبهشت در استان تداوم یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, در جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست جمشید انصاری, استاندار زنجان, رحیم حاج نائبی رئیس اتاق اصناف مرکز زنجان به ارائه گزارشی از برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت پرداخت و گفت: نمایشگاه طرح ضیافت از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۶ تیر ماه در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین با ۴۵ غرفه برگزار خواهد شد.

حاج نائبی ادامه داد: در این نمایشگاه اقلام مورد نیاز شهروندان از جمله برنج، قند و شکر، گوشت قرمز و مرغ، مواد لبنی و سایر محصولات عرضه خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف مرکز زنجان در خصوص قیمت اقلام توزیعی در نمایشگاه کاسپین اظهار داشت: با تمهیدات صورت گرفته در این نمایشگاه، ۳۹۰ تن گوشت مرغ با قیمت هر کیلو ۵۵۰۰ تومان، ۱۳۰ تن گوشت قرمز با قیمت هر کیلو ۱۸۰۰۰تومان، ۶۵۰ تن برنج آرژانتینی به قیمت ۲۳۵۰ تومان و برنج تایلندی به قیمت ۲۳۷۵ تومان عرضه خواهد شد.

وی اظهار داشت: استان زنجان بعنوان تنها استان، از محل بورس کالا و به صورت نامحدود برنج تایلندی به قیمت ۲۳۷۵ تومان را وارد استان نموده است.

به گفته حاج نائبی قیمت هر کیلو شکر توزیعی در نمایشگاه طرح ضیافت ۱۸۰۰ تومان می باشد ضمن اینکه سایر محصولات لبنی و خرما نیز ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.

شایان ذکر است برای ۳۸ فروشگاه بزرگ در سطح شهر و ۴۸ فروشگاه در سطح استان نیز جهت فروش فوق العاده مجوز صادر شده تا در صورت نیاز، کالاهای اساسی نمایشگاه در این فروشگاه ها ارائه شوند.

استاندار زنجان در بحثمرکز خرید و فروش دام زنده زنجان، با بیان اینکه هزینه حاشیه کشتارگاههای زنجان بالا است گفت: قیمتها باید با نظارت بیشتر مابین فروشنده و کشتارگاه تعدیل شده و هزینه ها بر مصرف کننده تحمیل نشود.

وی در خصوص ایجاد میدان جدید عرضه دام زنده نیز گفت: چنانچه شهرداری در بررسی ها خود ساماندهی و توسعه مرکز خرید و فروش دام زنده را ضروری بداند، می تواند این طرح را انجام دهد.

استاندار زنجان از مجموعه اقدامات صورت گرفته در جهت کنترل قیمت ها در سه ماهه اول سال جاری و بعد از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی تقدیر کرد و گفت: با تدابیر صورت گرفته، روند نزولی تورم طی فروردین و اردیبهشت در استان تداوم یافت.

وی با بیان اینکه سیستم بازرسی استان در ماه مبارک رمضان بر روند عرضه اقلام مصرفی و قیمت آنها نظارت خواهد داشت گفت: فضای معنوی ماه مبارک رمضان بر ایجاد فضای مطلوب و سالم عرضه کالا کمک شایانی خواهد کرد..

مقام عالی استان در بحثسردخانه های نگهداری مواد غذایی استان تصریح داشت: در ایجاد ظرفیتهای انباری، حمایت های ویژه ای از سرمایه گذاران این بخش خواهیم داشت.

همچنین در جلسه عنوان شد در طول سه ماهه سال جاری ۴۳۴۹ واحد بازرسی از خصوص آرد و نان صورت گرفته که منجر به تشکیل ۹۱۲ فقره پرونده به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شده است.

گفتنی است طبق گزارش ارائه شده از ۴۶ مورد کالاهای اساسی، ۲۲ مورد بدون تغییر قیمت، ۱۱ مورد کاهش قیمت و ۱۱ مورد افزایش قیمت نسبت به فروردین بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز