خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان خبرداد:

زنجان در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای دارای رتبه ۶ کشوری بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۱۰

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان, با اشاره به جابجایی سه میلیون و ۷۹۶ هزار تن کالا در هشت ماهه نخست امسال گفت: در این مدت شاهد کاهش هشت درصدی تلفات جاده ای بودیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گفت: ۲۳۰ دستگاه اتوبوس با متوسط عمر ۱۱ سال، ۴۳۷ دستگاه مینی بوس با متوسط عمر ۲۹ سال و ۵۶۲ دستگاه سواری با متوسط عمر ۷ سال در استان زنجان فعال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی رحمتی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان، امروز(۲۷ آذر) در جمع خبرنگاران با تبریک روز حمل و نقل به تشریح گزارش عملکرد این اداره پرداخت و اظهار داشت: در پی لبیک رانندگان به فرمان امام راحل در روز(۲۶ آذر) سال ۶۲ این روز به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شده است.

رحمتی میزان کالای حمل شده از مبدا استان زنجان طی هشت ماهه سال ۹۲ را سه میلیون و ۷۹۶ هزار تن اعلام کرد و افزود: تعداد مسافر جابه جا شده از مبدا استان زنجان در این مدت برابر با یک میلیون و ۶۴۲ هزار نفر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مجموع تلفات برون شهری و روستائی در سال گذشته نسبت به سال ۹۰ بیش از ۱۲% کاهش داشته است، ادامه داد: استان زنجان رتبه ۶ کشوری را در این زمینه کسب کرده است.

رحمتی اضافه کرد: ۶۷ شرکت، شعبه و موسسه حمل و نقل جاده‌ای کالا، پنج انجمن صنفی حمل و نقل کالا در مرکز استان و شهرستان‌های ابهر، خرمدره و خدابنده، ۳۷ شرکت، شعبه و موسسه حمل و نقل جاده‌ای مسافر و چهار انجمن صنفی حمل و نقل مسافر در مرکز استان و شهرستان‌های ابهر و خدابنده فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول تعداد ناوگان باربری فعال در استان زنجان را بیش از پنج هزار دستگاه با متوسط عمر ۱۶ سال عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ۱۶۸۸ دستگاه از آن‌ها فرسوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان تعداد راننده فعال در حمل و نقل جاده‌ای کالای استان زنجان را ۸۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۳۰ دستگاه اتوبوس با متوسط عمر ۱۱ سال، ۴۳۷ دستگاه مینی بوس با متوسط عمر ۲۹ سال و ۵۶۲ دستگاه سواری با متوسط عمر ۷ سال در استان زنجان فعال است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۲۲۹ دستگاه ناوگان مسافربری با بیش از ۳۲۰۰ راننده در استان زنجان فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: در هشت ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۴۳۷۸ فقره کارت سلامت، ۴۰۸ فقره کارت هوشمند رانندگان و ۱۸۷ فقره کارت هوشمند ناوگان صادر شده است.

رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود به حمل و نقل روستایی اشاره و با یادآوری فعالیت ۱۰ دفتر نمایندگی و ۴۶۴ راننده خاطرنشان ساخت: در استان زنجان ۳۹ مسیر روستایی مصوب وجود دارد و ۷۵ نفر از سهمیه کمیته امداد و ۲ نفر از سهمیه بهزیستی جهت خرید سواری مسافربر روستایی ثبت نام کرده‌اند.

وی به اجرای سیستم پیام متغییر(VMS) به صورت آنلاین به تعداد ۲ دستگاه در محور آزاد راه زنجان - قزوین و زنجان - تبریز که پیام‌های ایمنی و هشدار دهنده را به اطلاع رانندگان و مسافرین عبوری می‌رسانند، اشاره کرد و گفت: این اداره کل افزایش تعداد دستگاه‌های تردد شمار جاده‌ای از ۱۱ دستگاه به ۲۳ دستگاه در سال ۹۲ با قابلیت تعیین تعداد خودروهای عبوری بر حسب نوع وسیله سنگین و سبک و سرعت متوسطه، فاصله طولی، سبقت‌های غیر مجاز از طریق نرم افزار سامانه سراسری به صورت لحظه‌ای را اجرایی کرده است.

رحمتی متوسط تردد روزانه خودرو‌ها از محورهای استان زنجان را بیش از ۱۳۱ هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: این نهاد نصب هفت دکل جهت نصب دوربین‌های جدید نظارت تصویری، فعالیت ۱۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری cctv در محورهای استان، نصب چهار دستگاه دوربین سرعت سنج ثابت OnLine و ۱۰ دستگاه دوربین سرعت سنج ثابت OffLine و تهیه و تحویل ۱۷ دستگاه دوربین سرعت سنج دستی به پلیس راه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

این مقام مسئول به احداثپاسگاه پلیس راه محور ابهر - تاکستان در زمینی به ۹ هزار مترمربع و پیشرفت ۶۰ درصدی آن اشاره کرد و افزود: عملیات احداثپاسگاه پلیس راه محور زنجان - دندی نیز در مساحت ۴۸۰۰ مترمربع و پیشرفت ۸۵ درصدی در دست پیگیری است.

به گفته رحمتی اجرای طرح‌های ۵ گانه ارتقاء ایمنی موتورسواران، عابران پیاده، سرنشینان، دانش آموزان و مدارس حاشیه راههای استان، برگزاری مانور ارتقاء ایمنی موتور سواران استان در بخش زنجانرود و شهرستانهای زنجان، ایجرود و قیدار و برگزاری دوره آموزشی و توزیع رایگان بیش از ۸۰۰ کلاه ایمنی برای موتورسواران حاضر در مانور از اقدامات آموزشی این نهاد در طول سال جاری بود.

وی همچنین به اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها همانند سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: امسال حاشیه راههای ۳۵ مدرسه به صورت فیزیکی و ۱۷ مدرسه بصورت آموزشی ایمن سازی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز