خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان خبرداد:

ثبت ۵۰دستگاه تردد شمار درمحور‌های مواصلاتی استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۸۵

این تعداد نسبت به سال گذشته رشد ۸.۷ درصد داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان، گفت: در بخش تلفات تصادفات رانندگی بین شهری و روستایی در هشت ماهه نخست امسال ۲۲۰ نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی رحمتی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان امروز، دوشنبه(۲۴ آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت روز ۲۶ آذر، به‌عنوان روز حمل و نقل جاده‌ای، اظهار کرد: در همین راستا برنامه‌های متعددی در استان برگزار می‌شود.

رحمتی به برگزاری نشست با صنف رانندگان و کار‌شناسان اشاره کرد و افزود: در این هفته از رانندگان موفق استان تجلیل می‌شود.

این مقام مسئول، میزان بار جابه جا شده در سال جاری را ۳ میلیون و ۷۱۲ هزار تن عنوان کرد و افزود: افزایش ۴.۶ درصدی نسبت به سال گذشته روبه رو شدیم.

وی با اشاره به اینکه متوسط عمر ناوگان باری استان ۱۷.۲۲ سال است، تعداد ناوگان باری استان را پنج هزار و ۴۷۸ دستگاه عنوان کرد و گفت: در استان زنجان ۶ هزار و ۷۸ راننده فعالیت می‌کنند.

رحمتی تعداد شرکت‌ها و موسسات فعال باری استان را ۶۵ باب عنوان کرد و افزود: در استان زنجان ۲۰۹ اتوبوس، ۴۵۷ مینی بوس، ۵۸۵ سواری وجود دارد که متوسط عمر کل ناوگان مسافربری استان زنجان ۱۶ سال است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری استان زنجان تعداد شرکت‌های فعال مسافربری استان زنجان را ۳۷ باب و تعداد پایانه‌های مسافر عمومی در حال بهره بری را ۴ باب اعلام کرد و افزود: در بخش تلفات تصادفات رانندگی بین شهری و روستایی در هشت ماهه نخست امسال ۲۲۰ نفر بوده است.

وی همچنین به اجرای طرح ایمن سازی نرم افزاری مدارس حاشیه راه‌ها اشاره کرد و افزود: ۴۰ مدرسه در سال جاری به این طرح مجهز شدند و در بخش ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها نیز ۱۵ باب مدرسه در قالب این طرح ایمن سازی شد.

این مقام مسئول همچنین به مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تیر پارک‌های در حال بهره برداری در حاشیه راه‌های استان زنجان اشاره کرد و افزود: ۱۷ مجتمع در دست بهره برداری، ۱۹ مجتمع در حال ساخت و ۲۲ مجتمع در حال استعلام است.

این مقام مسئول تعداد قرارگاه و پاسگاه‌های پلیس راه را هشت باب اعلام کرد و گفت: در استان زنجان ۵۰ دستگاه تردد شمار وجود دارد که ۱۰ دوربین سرعت سنج به صورت آف لاین و چهار دوربین به صورت آن لاین نصب شده است.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌ها استان زنجان، با بیان اهمیت راه‌های مواصلاتی استان زنجان و ارتباط آن با ۵استان شمالغرب کشور افزود: استان زنجان دارای مجهز‌ترین و پیشرفته‌ترین مرکز مدیرت کشور است.

رحمتی در پایان سخنان خود بااشاره به وجود ۲۱۱دستگاه ناوگان فرسوده بالای ۴۵ _ ۴۰سال د راستان زنجان، تصریح کرد: از این تعداد دستگاههای فرسوده در حدود ۱۰۰دستگاه در حال فعالیت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز