خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کار در امور بانوان خبر داد:

افزایش ۱۶/۵ درصدی ورود زنان به بازار کار رسمی طی ۳ سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۳۲

«۱۹ درصد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی زنان هستند. / سهم مردان در این حوزه ۸۱ درصد است. /»

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با اعلام این که ۱۹ درصد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی زنان هستند، گفت: نرخ ورود زنان به صندوق تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر افزایش یافته است و این امر بیان‌گر افزایش مشارکت زنان در بخش رسمی اشتغال است.

به گزارش ایلنا، «وحیده نگین» به مقایسه نرخ ورود مردان و زنان به این سازمان بیمه‌‌گر نیروی کار پرداخت و تصریح کرد: نرخ ورود زنان به صندوق تأمین اجتماعی برای زنان در سه سال اخیر حدود ۱۶/۵ درصد بوده است؛ در حالی‌که برای مردان در مدت مشابه ۵/۵ درصد بوده است.

مشاور وزیر کار با اشاره به سهم ۱۹ درصدی زنان در تأمین اجتماعی افزود: این در حالی است که سهم مردان در این حوزه ۸۱ درصد است. بررسی این آمار نشان‌دهنده این است که بیمه اجتماعی سنتی ایران به این دلیل که اشتغال‌محور و با تأکید بر اشتغال رسمی شکل گرفته است، مردمدار است.

ایلنا در عین حال گزارش می‌دهد که بر اساس آمار منتشر شده، در یک سال گذشته بیش از ۵۵۳ هزار نفر از زنان از چرخه فعالیت‌های اقتصادی خارج شده‌اند و تعدادشان از چهار میلیون و ۳۰۲ هزار نفر در تابستان سال گذشته به سه میلیون و ۷۴۹ هزار نفر در تابستان امسال کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب، سهم زنان در فعالیت‌های اقتصادی ایران کمتر از سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر و سهم مردان بیشتر از ۲۰ میلیون نفر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز