خبرگزاری کار ایران

به دلیل آلودگی محیط کار:

کارگران پیمانی پتروشیمی رازی آزمایش چربی کبد می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۹۳۴

«به‌دنبال شیوع بیماری کبد چرب در کارگران مجتمع رازی که به بستری شدن یکی از آنان در تهران منجر شد و مشاهدات متعدد ابتلا به این بیماری در میان دیگر کارگران رسمی مجتمع، کارگران پیمانکاری نیز خواستار انجام این‌گونه آزمایشات شدند»

یکی از کارگران پیمانکاری مجتمع پتروشیمی رازی از افزوده شدن آزمایش «چربی کبد» در سلسله آزمایشات طب صنعتی سالانه این مجتمع خبر داد.

این کارگر تعمیر ماشین‌آلات پتروشیمی رازی در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: به‌دنبال شیوع بیماری کبد چرب در کارگران رسمی مجتمع رازی که به بستری شدن یکی از آنان در تهران منجر شد و مشاهدات متعدد ابتلا به این بیماری در میان دیگر کارگران مجتمع، کارگران پیمانکاری نیز خواستار انجام این‌گونه آزمایشات شدند.

وی در همین زمینه ادامه داد: کارگران پیمانکاری نیز مراتب اعتراض خود را به کارفرما اعلام کرده و خواستار اضافه شدن آزمایش کبد چرب به سلسله آزمایشات طب‌صنعتی سالانه خود شدند.

این کارگر تعمیرکار ماشین‌آلات یادآور شد: در آزمایشات سال‌های قبل طب صنعتی، آزمایش کبد چرب شامل کارگران پیمانی نمی‌شد.

وی همچنین عنوان کرد: یکی از دلایل این بیماری ناشی از آب و هوای آلوده به مواد شیمیایی منطقه است که تمامی کارگران از رسمی و پیمانی مجبور به کار در این شرایط هستند.

این کارگر ادامه داد: با الزام مدیریت مجتمع رازی به شرکت‌های پیمانکاری، کارفرمایان پیمانکاری نیز این نوع آزمایش را به آزمایشات طب صنعتی سالانه شرکت‌های خود افزودند.

وی یکی از دلایلی که کارگران شرکت‌های پیمانکاری خود به‌طور مستقیم اقدام به آزمایش کبد چرب نمی‌کردند را هزینه‌های بالای این‌گونه آزمایش اعلام کرد که خارج از بضاعت مالی این کارگران بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز