خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر قزوین:

وزیر کار دست پیمانکاران را از بخش صنعت کوتاه کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۱۹۳

با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از پیمانکاران حقوق کارگران را به صورت ناقص پرداخت می کنند، ضروری است وزیر کار دست پیمانکاران سودجو را از بخش صنعت و کارخانجات کوتاه کند.

دبیر خانه کارگر استان قزوین گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از پیمانکاران حقوق کارگران را به صورت ناقص پرداخت می کنند، ضروری است وزیر کار دست پیمانکاران سودجو را از بخش صنعت و کارخانجات کوتاه کند.

«عید علی کریمی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: پیمانکاران بخش صنعت یا بخشی از حقوق کارگران را گرو نگه می دارند یا بیمه کارگران، سنوات و عیدی را پرداخت نمی کنند و یا به بهانه های مختلف به صورت اقساط چند ماهه پرداخت می کنند.

وی با اشاره به اینکه وزیر کار در تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری بر اهمیت به تولید داخلی تاکید دارد، ادامه داد: متاسفانه افراد فرصت طلبی که به عنوان پیمانکار در بخش صنعت فعالیت دارند، با رویه ای که در پیش دارند بیشتر به کمیت زیاد و قیمت ارزان توجه می‌کنند و به کیفیت کالا کمتر توجه دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با اظهار اینکه برخی کارفرمایان واحد های تولیدی و صنعتی قراردادهای سوری با پیمانکاران فرصت طلب می بنند، افزود: این پیمانکاران بیشترین استفاده را از امکانات واحد تولیدی می کنند و در سود حاصل از تخلفات حقوق کارگران کارفرمایان را نیز شریک می کنند.

کریمی تصریح کرد: از آنجا که همین افراد نیز به عنوان نمانیده کارفرما در جلسات هیات‌های تشخیص و حل اختلاف ادارات کار حضور دارند، نمی‌توان نسبت به احقاق حقوق قانونی کارگران معترض چندان امیدوار بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز