خبرگزاری کار ایران

دو کارگر سیمان دشتستان اخراج شدند

کد خبر : ۱۶۹۱۶۱

امروز حدود ۱۵روز است که کارگران کارخانه سیمان دشتستان در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به درخواستشان، از غذا خوردن در کارخانه خوداری می‌کنند.

رئیس شورای کارگران کارخانه سیمان دشتستان از اخراج دو کارگر این کارخانه به دلیل آنچه که وی آن را «پیگیری مطالبات صنفی کارگران» می‌خواند، خبر داد.

«حسین دانش گر» در گفت‌وگو با ایلنا درباره دلایل اخراج همکارانش مدعی شد: اخراج آقایان «محمد اسماعیل محمد صالحی» با ۱۲و «محمد ضرغام دوست» با ۱۱ سال سابقه کاری، به اتهام پیگیری مطالبات همکارانشان صورت گرفته است.

در همین رابطه «محمد اسماعیل محمد صالحی» یکی از کارگران بخش اپراتوری سنگ شکن دلیل اخراج‌ خود و همکارش را انجام وظیفه قانونیشان در پی‌گیری حقوق صنفی سایر کارگران ذکر کرد و مدعی شد: کارفرمای کارخانه سیمان دشستستان در حالی من وهمکارم را به بهانه اغتشاش در محیط کار اخراج کردکه ما هیچ دخالتی در اعتصاب غذایی کارگران در کارخانه نداشته‌ایم.

او با بیان اینکه در خصوص پیگیری مشکلات کارگران کارخانه سیمان دشتستان نامه‌های زیادی به مسئولان استانی وشهرستانی ارسال شده است که متاسفانه توجهی نشده است.

اوگفت: امروز حدود ۱۵روز است که کارگران کارخانه سیمان دشتستان در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به درخواستشان، از غذا خوردن در کارخانه خوداری می‌کنند.

او بابیان اینکه کاهش اضافه کاری، حق شیفت وتغییر زمان شیفت کاری از دیگر مطالبات کارگران این واحد صنعتی است، اظهار داشت: موضوع دیگیری که برای کارگران این کارخانه حائز اهمیت است محاسبه پاداش تولید بر اساس تولید «کلینکر(میزان تولید)» است که در حال حاضر گفته می‌شود این پاداش‌ها باید بر اساس فروش کلینکر محاسبه شود.

در ادامه آقای «محمد رضا ضرغام دوست» یکی از دو کارگر اخراج شده گفت: من یازده سال به صورت قرار داد مستمر در کارخانه سیمان دشتستان کار می‌کنم که صبح امروز دوشنبه از ورود من به کارخانه خوداری شده است.

او همچنین گفت: با توجه به اعتراض ۱۵ روزه کارگران سیمان دشتستان، نیروی انتظامی با اطلاع کارفرمای کارخانه وارد محوطه کارخانه شد وبدون مقدمه من را که هیچ دخالتی در تحصن غذایی کارگران در کارخانه ندارم بازداشت کردند.

وی گفت: با قید ضمانت شورای کارخانه هم اکنون آزاد هستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز