خبرگزاری کار ایران

تهدید شغل کارگران «نی بر» با واردات ماشین‌آلات درو

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۱۷۹

چکیده: چند سالی است مدیران کشت صنعت کارون شوشتر، تنها فصولی به سراغ کارگران «نی بر» می روند که این ماشین آلات به علت بارندگی های زیاد قادر نیستند محصولی درو کنند.

یکی از کارگران مجتمع صنعتی کارون شوش‌تر که به کار تخصصی بریدن نی‌شکر اشتغال دارد، از تهدید امنیت شغلی این کارگران با خرید ماشین آلات جدید درو ابراز نگرانی کرد.

این کارگر که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایلنا گفت: مسئولان مجتمع کشت و صنعت کارون شوش‌تر با افزایش تعداد ماشین آلات برداشت نی شکر سعی دارند به مرور ۲ هزار کارگر نی بر را از چرخه برداشت مزارع نی شکر خارج کنند.

این کارگر با انتقاد از بلاتکلیفی کارگران در فصل‌هایی از سال که برداشت محصول صورت نمی‌گیرد، اضافه کرد: چند سالی است مدیران کشت صنعت کارون شوش‌تر تنها فصولی به سراغ کارگران «نی بر» می‌روند که این ماشین آلات به علت بارندگی‌های زیاد قادر نباشند محصولی درو کنند.

به گفته این کارگر هم اکنون در مزارع نیشکر ماشین آلات بجای کارگران در حال برداشت محصول هستند و کارگرانی که در طول سالهای عمر خود در این مزارع کار کرده‌اند، از چرخه تولید کنار گذاشته شده‌اند.

این کارگر در خاتمه با ابراز نگرانی از وضعیت شغلی کارگران نی بر افزود: وقتی در این مورد به مدیران مجتمع ابراز نگرانی می‌کنیم در جواب به ما گفته می‌شود با خرید این ماشین آلات دیگر نیازی به کارگران نی بر وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز