خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران شرکت پتروکاران طرح کرد:

درج عنوان غلط شغلی در لیست بیمه گریبان‌گیر کارگران پتروشیمی شازند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۴۸

چکیده: شرکت‌های پیمانکاری پتروشیمی شازند طی سال‌های گذشته عنوان شغلی کارگران را در لیست بیمه درج نکرده یا اشتباه درج کرده‌اند و هنگامی که کارگران با ۲۰ سال سابقه کار برای بازنشستگی پیش از موعد اقدام می‌کنند، سازمان تامین اجتماعی از بازنشستگی آن‌ها خودداری می‌کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران شرکت پتروکاران(پیمانکار تامین نیروی پتروشیمی شازند) از سازمان تامین اجتماعی به دلیل خودداری از بازنشستگی پیش از موعد کارگرانی که عنوان شعلی شان در لیست بیمه درج نشده یا جعلی درج شده است انتقاد کرد.

«مجید درویش» در این باره به ایلنا گفت: شرکت‌های پیمانکاری پتروشیمی شازند طی سال‌های گذشته عنوان شغلی کارگران را در لیست بیمه درج نکرده یا اشتباه درج کرده‌اند و هنگامی که کارگران با ۲۰ سال سابقه کار برای بازنشستگی پیش از موعد اقدام می‌کنند، سازمان تامین اجتماعی از بازنشستگی آن‌ها خودداری می‌کند.

وی با بیان اینکه کارگران پتروشیمی شازند تحت شمول قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار دارند و پس از ۲۰ سال کار باید بازنشسته شوند، افزود: شرکت‌های پیمانکاری علاوه بر پرداخت ۲۳ درصد(۲۳ درصد حقوق) سهم حق بیمه کارگران باید ۴ درصد هم بدلیل سخت و زیان آوری شغل کارگران پرداخت می‌کردند که با جعل یا درج نکردن عنوان شغلی، از پرداخت این ۴ درصد فرار کرده‌اند.

این فعال صنفی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در حالی از بازنشستگی پیش از موعد کارگران سر باز می‌زند که مسئول تخلف صورت گرفته است چرا که در ابتدا نباید لیست‌های بدون عنوان شغلی را از شرکت‌های پیمانکاری قبول می‌کرد.

وی ادامه داد: البته مشکل کارگران شرکت پتروکاران با ارائه اسناد مالی این شرکت پیمانکاری که در اختیار کارگران قرار گرفته بود و عنوان شغلی کارگران برای اخذ هزینه از پتروشیمی شازند در آن درج شده بود حل شد اما کارگران پیمانی انبار محصولات، کارگاه مرکزی و… هنوز با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته درویش، پتروشیمی شازند متعهد شده است ۴ درصد حق بیمه کارگران را برای بازنشستگی پیش از موعد آن‌ها به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، اما تامین اجتماعی از وظیفه‌اش سر باز می‌زند.

رئیس انجمن صنفی کارگران شرکت پتروکاران در پایان با اشاره به قول کارفرما در خصوص جایگزینی شرکت تعاونی کارگران به جای شرکت‌های پیمانکاری، اظهار داشت: مدیریت پتروشیمی شازند قول داده است تا پایان سال همه پیمان‌ها را حذف کند و کار را به شرکت‌های تعاونی کارگران بسپارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز