خبرگزاری کار ایران

عضو اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی طرح کرد:

انتقاد از حضور مجدد خالقان مزد ۴۸۷ هزار تومانی به نمایندگی از کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۲۰

چکیده: ‌ «حضور مجدد تعدادی از افرادی که با خلق مصوبه مزدی ۹۲ خشم کارگران را برانگیختند و بسیاری از تشکل‌ها و فعالان کارگری را به شکایت از این مصوبه در دیوان عدالت اداری واداشتند، تأسف برانگیز است.»

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران حضور مجدد خالقان مزد ۴۸۷ هزار تومانی در هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار را بدلیل ساختار غیر کارگری این نهاد صنفی دانست.

«مهدی نجف‌پور» با بیان اینکه نمایندگان کارگران در شورای عالی کار از سوی هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار تعیین می‌شوند، به ایلنا گفت: حضور مجدد تعدادی از افرادی که با خلق مصوبه مزدی ۹۲ خشم کارگران را برانگیختند و بسیاری از تشکل‌ها و فعالان کارگری را به شکایت از این مصوبه در دیوان عدالت اداری واداشتند، تأسف برانگیز است.

وی ‌که تشکل کارگری متبوعش یکی از شاکیان مزد ۹۲ به شمار می‌آید، ادامه داد: با وجود آنکه بسیاری از شرکت کنندگان در مجمع عمومی کانون عالی شوراهای اسلامی کار نمایندگان واقعی جامعه کارگری هستند اما ساختار این تشکل عالی کارگری به گونه‌ای تعریف شده است که افراد خاصی از جمله نمایندگان کارفرمایان به طور قانونی به آن وارد شوند.

این فعال کارگری تصریح کرد: نتیجه انتخابات و ترکیب جدید هیات مدیره این تشکل کارگری مبین آن است که رای دهندگان و نامزدهای شرکت کننده در انتخابات، نمایندگان واقعی کارگران نبوده‌اند.

نجف‌پور با اشاره به حمایت شوراهای اسلامی کار تهران از سعید مرتضوی برای ادامه مسئولیتش به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: حمایت از فردی که هیچ سابقه تخصصی در تامین اجتماعی نداشت و نتیجه عملکردش[…] بوده است یکی دیگر از نقاط تاریک کارنامه تعدادی از اعضای هیات مدیره جدید است.

وی در ادامه بیان کرد: بغیر از نمایندگان کارفرمایان، بسیاری از نمایندگان کارگری نیز که به این تشکل عالی کارگری راه پیدا می‌کنند پس از مدتی ماهیت کارگری‌شان را از دست می‌دهند.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران در پایان اظهار داشت: وزارت کار باید امکان حضور نمایندگان واقعی کارگران در تشکل‌های رسمی کارگری را فراهم کند اما در شرایط فعلی چنین بستری دیده نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز