خبرگزاری کار ایران

صبح امروز:

بخشی از معوقات حقوقی کارگران فولاد زاگرس پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۸۵

چکیده: «از مجموع ۶۰۰ میلیون تومانی که بصورت چه بابت پرداخت حقوق معوقه کارگران فولاد زاگرس صادر شد، به مبلغ ۷۵ میلیون تومان بابت حقوق کارکنان مدیریتی و نیمی از حق بیمه شهریور ماه کارگران کسر شد و بابت هفت ماه تعویق حقوق تنها مبلغ ۵۰۵ میلیون تومان به ۲۱۱ کارگر فولاد زاگرس رسید.»

در پی تجمع دو روز گذشته کارگران فولاد زاگرس در تهران، کارگران امروز موفق شدند بحشی از حقوق معوقه ۷ ماه گذشته‌شان را دریافت کنند.

«مرتضی مرادی» یکی از کارگران فولاد زاگرس که به همراه ۱۷۰ نفر از همکارانش به تهران سفر کرده است، در این باره به ایلنا گفت: در پی اجتماعات دو روزه کارگران کارخانه فولاد زاگرس سرانجام شب گذشته سهامداران این واحد تولیدی طی سه فقره چک، مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان را بابت پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران اختصاص دادند.

این کارگر که ظرف چند روز اخیر به نمایندگی از کارگران با کارفرما و دولت وارد مذاکره شده بود، درباره جزئیات این پرداخت گفت: صندوق‌های بازنشستگی کشوری، بازنشستگی فولاد و شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا) به عنوان سه سهامدار اصلی کارخانه فولاد زاگرس به ترتیب سه فقره چک جداگانه به ارزش ۲۳۰ میلیون تومان، ۲۵۰ میلیون تومان و ۱۲۰ میلیون تومان در وجه مدیرعامل کارخانه صادر کردند. از مجموع این ۶۰۰ میلیون مبالغ ۶۰ و ۱۵ میلیون تومان بابت حقوق کارکنان اداری و مدیریتی و نیمی از حق بیمه شهریور ماه کارگران فولاد زاگرس کسر شد.

این کارگر فولاد زاگرس با بیان اینکه درنهایت مبلغ ۵۰۵ میلیون تومان بابت حقوق معوقه میان ۲۱۱ کارگر کارخانه تقسیم شد گفت: بر این اساس به هر نفر مبلغ ۲ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان بصورت علی الحساب بابت هفت ماه حقوق پرداخت می‌شود.

مرادی بابیان اینکه تمامی ۲۱۱ کارگر این واحد تعطیل شده پس از اطمینان از واریز شدن این پول به حساب‌هایشان برای حضور در کارخانه راهی قروه خواهند شد، گفت: در خصوص تمدید دفترچه‌های بیمه نیز در پی مذاکرات روز گذشته، سازمان تامین اجتماعی آمادگی خود را برای تمدید دفترچه بیمه کارگران اعلام کرده‌ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز