خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار این کارخانه خبر داد:

انتظار ۹۰۰ کارگر بازنشسته مخابرات راه دور شیراز برای دریافت حق سنوات

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۲۸

چکیده: «رقم سنوات بازنشستگای این کارخانه با توجه به میزان سوابق کاری‌شان از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان است. / در میان این کارگران بازنشسته، افرادی هم هستند که هنوز نتوانسته‌اند معوقات حقوقی چند ماه آخر فعالیت خود را از کارفرما دریافت کنند.»

نماینده کارگران در کار کارخانه مخابرات راه دور شیراز اعلام کرد: ۹۰۰ نفر از کارگران این واحد تولیدی که از سال ۸۷ به مرور بازنشسته شده‌اند هنوز موفق به دریافت بخش اعظمی از سنوات پایان خدمت خود نشده‌اند.

«غلامحسین بانشی» رئیس شورای اسلامی کار کارخانه مخابرات راه دور شیراز در این باره به ایلنا گفت: رقم سنوات بازنشستگان این کارخانه با توجه به میزان سوابق کاری‌شان از ۵ میلیون تومات تا ۱۵ میلیون تومان است.

او افزود: در میان این کارگران بازنشسته، افرادی هم هستند که هنوز نتوانسته‌اند معوقات حقوقی چند ماه آخر فعالیت خود را از کارفرما دریافت کنند.

این کارگر با بیان اینکه بازنشستگی این کارگران با استفاده از قانون بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور، نوسازی صنایع و بازنشستگی عادی صورت گرفته است افزود: از کارگران قدیمی این واحد فقط ۳۰ کارگر باقی مانده‌اند که تا دو ماه آینده آنان نیز بازنشسته خواهند شد.

این فعال کارگری در خصوص سرانجام کارخانه مخابرات راه دور شیراز گفت: بعد از آنکه این واحد از بخش دولتی مجددا به بخش خصوصی واگذار شد، کارفرما با همکاری دولت سعی کرد با بازنشسته کردن کارگران مشمول، از مشکلات کارخانه کم کند.

بانشی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر این کارفرما در تلاش است با دست گیری پروژه‌های جدید کاری زمینه اشتغال کارگران جدیدی را فراهم کند.

او در خاتمه تعداد کارگران شاغل در این واحد را با کسر ۳۰ کارگر مشمول بازنشستگی حدود ۴۰ کارگر قرار دادی عنوان کرد و اظهار داشت: این تعداد کارگر هم اکنون در اجرای پروژه‌های نیمه تمام و کوچک با کارفرما همکاری می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز