خبرگزاری کار ایران

به ریاست جهانگیری صورت گرفت؛

تصویب طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۸۷

حجم انبوه کارکنان دولت و افزایش تعداد پرسنل در سال‌های اخیر باعثافت بازدهی دولت شده و لازم است در این خصوص نیز برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری سازنده ای انجام شود.

در جلسه شورای عالی اداری طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از طریق ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در جلسه شورای عالی اداری که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، از تحول نظام اداری کشور به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت نام برد و بر لزوم اهتمام ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای تحقق این امر تاکید کرد.

وی اضافه کرد: حجم انبوه کارکنان دولت و افزایش تعداد پرسنل در سال‌های اخیر باعثافت بازدهی دولت شده و لازم است در این خصوص نیز برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری سازنده ای انجام شود.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداران تهران و زنجان و سایر اعضای شورای عالی اداری نیز حضور داشتند، محمدباقر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گزارشی از بررسی‌ها و اقدامات حقوقی انجام شده و جلسه این معاونت با وزیر کشور و توافق در خصوص نحوه احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانی ارائه کرد.

نوبخت همچنین به بیان جزئیات توافقات صورت گرفته میان این معاونت و وزارت کشور پرداخت و بندهای توافق‌شده در خصوص نحوه تشکیل واحدهای استانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را تشریح کرد.

در ادامه این جلسه پس از بحثو تبادل نظر درخصوص بندهای مختلف طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و اعمال برخی تغییرات و اصلاحات، این طرح در شش بند مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت و به تصویب رسید.

وظایف و اختیارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سطح ملی و استانی، تعیین تکلیف موسسات تابعه و وابسته، مسئولیت اداره سازمان و چگونگی واگذاری برخی وظایف اجرایی آن، از جمله موضوعاتی است که در طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به آن پرداخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز