خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه ای در دیدار با مردم یزد:

قصد روسای قوا، خدمت‌رسانی به مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۴۴۲

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز قصد تمام روسای قوا، خدمت رسانی به مردم است و داعیه دیگری نداریم و همه باید کمک کنند تا بنا به خواست مردم و پیشرفت کشور گام برداریم.

به گزارش ایلنا، حجت السلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز پنجشنبه دهم شهریورماه در دیدار مردمی در جریان سفر استانی به یزد اظهار کرد: یکی از نعمات بزرگ حضور در جمع مردم استفاده از نظرات آن‌ها به طور مستقیم است و خداوند را شکرگذاریم که در آستانه اربعین، خدمت مردم دیاری هستیم که به حق دارالعباده و حسینه ایران نام گرفته شده است. مردم یزد، نخبگان، علما و هنرمندان این خطه زبانزد در بسیاری از مسائل هستند و باید تلاش کنیم تدین و خصلت‌های مذهبی و بومی و فرهنگ عمیق مردم این استان، حفظ شود و ارتقا یابد و به هیچ وجه اجازه داده نشود به آن‌ها خدشه وارد شود.

 

 

وی سرمایه‌های بزرگ استان یزد را دین‌داری، وجود مردم و نخبگان و هنر مردم این دیار دانست که در داخل و حتی خارج کشور آثار آن مشهود است و هم‌چنین قناعت، خصلت‌های دینی و نجابت یزدی‌ها را  ارزشمند خواند و افزود: یزد از مواهب الهی زیاد دیگری مانند معادن با ارزش و متنوع، رتبه دوم معدنی و چهارم صنعتی کشور نیز برخوردار است.

وی با بیان این که استان یزد دارای نخبگان فراوانی در رشته‌های مختلف است، گفت: اثر فعالیت نخبگان تنها نباید به خارج از این استان ختم شود بلکه باید در داخل استان نیز بروز و ظهور پیدا کند.

این مقام ارشد قضائی مهاجرت در استان یزد را شامل دو نوع مهاجرت نخبگان به خارج استان و مهاجرت افراد غیربومی به داخل استان ذکر کرد و گفت: نباید نخبگان از استان مهاجرت کنند یا اگر مهاجرت می‌کنند باید ثمره کارشان به استان نیز برگردد و از طرفی کسانی که به استان مهاجر می‌کنند نیز باید نفعشان شامل استان شود.

وی از اهتمام به مقوله تربیت گفت و افزود: برخی مشکلات استان مانند آب در یزد عمومی همه استان‌هاست ولی شاید وضعیت بدتری در یزد داشته باشد که در این رابطه اگر نتوانیم منابع آبی را افزایش دهیم و مدیریت و مصرف را کنترل و نظارت کنیم قطعاً معظلی برای استان‌ها و کشورمان می‌شود؛ لذا نیاز است که مسئولان در این دو مقوله توجه جدی داشته باشند.

 

محسنی‌اژه‌ای یزد را از قطب‌های اقتصادی کشور نیز خواند و گفت: مسئله تولید و سرمایه‌گذاری و قراردادها باید مورد اهمیت قرار گیرد و از آن‌جایی که کشور در جنگ اقتصادی است و مسئله اول و مهم کشور است، اگر به آن اهتمام جدی شود می‌تواند مانع بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئله معیشت مردم را رفع نکنیم، رفع مسائلی مانند طلاق و دیگر آسیب‌ها بسیار دشوار می‌شود ولی اگر به اندازه اولویت به موضوع اول بپردازیم کمتر از آسیب‌های اجتماعی متحمل زیان خواهیم شد.

رییس قوه قضاییه با بیان این‌که «یزد در سال‌های متمادی کمترین جرائم را داشته ولی امروز در برخی جرائم جزو اولین استان‌هاست»، از مدیران مربوطه خواست تا مسائل اقتصادی و اشتغال را بیشتر مورد توجه قرار دهند و با یادآوری ظرفیت بالای استان در بخش معدن، صنعت و کشاورزی و گردشگری، جمع کردن برخی از آن‌ها در یک مکان را عامل ایجاد تعارض دانست و گفت: باید مجموعه دست‌اندرکاران استان با هم افزایی و تعامل خوب فکری برای رفع این تعارضات داشته باشند؛ چراکه با نگاه بخشی، کار پرهزینه و کم پیش می‌رود.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «یزدی‌ها به خوبی مشکلات را مدیریت می‌کنند؛ لذا مسئولان خود استان خوب می توانند بر مشکلات استان فائق آیند» افزود: موضوع تحکیم بنیان خانواده در استان یزد باید به همت همه مردم و مسئولان استان رفع شود و قوه قضائیه نیز پای کار است؛ چرا که یک مسئله مهم در استان و کشور است. اگر در خانواده مودت و محبت وجود داشته باشد، خانواده از استحکام و قوت بهره‌مند خواهد شد و در یزد باید توجه داشته باشید تا به این حوزه خدشه وارد نشود.

وی با اشاره به ترانزیت کالا از مسیر یزد، قاچاق مواد مخدر را جزو آسیب‌هایی خواند که اثرات آن به داخل استان نیز سرازیر خواهد شد و تاکید کرد: نباید اجازه داد از ظرفیت‌های بالای استان برای اقدامات ضد امنیتی و زیان اور برای استان و کشور بهره گرفته شود.

محسنی اژه‌ای در پایان با بیان این‌که «در حال حاضر یکی از زندان‌های استان در داخل شهر قرار دارد که باید به خارج از شهر منتقل شود»، موضوع دیگر را توجه به کسانی خواند که از سایر استان‌ها به زندان‌های استان یزد منتقل می‌شوند و می‌تواند مشکلات و آسیب‌هایی را به دنبال داشته باشند.

این مقام ارشد قضایی گفت: امروز قصد تمام روسای قوا، خدمت رسانی به مردم است و داعیه دیگری نداریم و همه باید کمک کنند تا بنا به خواست مردم و پیشرفت کشور گام برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز