خبرگزاری کار ایران

چنگلوایی در گفت وگو با ایلنا:

ملخ‌های مشاهده شده در آسمان آبادان نگران‌کننده نیستند/ انتظار ورود دسته‌های میلیونی ملخ در روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۰۶۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: عمده ملخ های مشاهده شده در آسمان آبادان و خرمشهر از سمت کویت به کشور وارد شده اند که بیشتر آنها به سمت عراق پرواز کرده اند. آن تعداد که به صورت پراکنده در آسمان این شهرستانها دیده شده اند نگران کننده نبوده و نیاز به سمپاشی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیخسرو چنگلوایی امروز یکشنبه ۱۸ اسفندماه در خصوص مشاهده دسته های پراکنده ملخ های دریایی در آسمان شهرستان های آبادان و خرمشهر به خبرنگار ایلنا، گفت: ما در جلسات متعدد عنوان کرده بودیم که امسال شاهد ظهور ملخ در کشور خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ اکیپ در حال رصد و پایش ورود دسته های ملخ های دریایی و صحرایی هستند و ۲۵۰ هزار هکتار را رصد و کنترل می‌کنند.

چنگلوایی با اشاره به اینکه اولین دسته بزرگ ملخ ها هفته گذشته در هندیجان نشسته‌اند، تصریح کرد: تاکنون سه هزار هکتار سمپاشی شده و باندهای فرود برای هواپیماهای سمپاش آماده بوده و همچنین سم به مقدار کافی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تایید خبر ورود پراکنده ملخ ها به شهرستان های آبادان و خرمشهر، عنوان کرد: شهرستان های اهواز، کارون، شادگان، آبادان و خرمشهر آمادگی لازم برای مقابله با ملخ را داشته و به محض نشستن آنها اقدام به سمپاشی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش زیادی از این ملخ ها به سمت کشور عراق حرکت کردند و اکنون در اندازه ای نیستند که سمپاشی آغاز شود.

چنگلوایی تاکید کرد: خوشبختانه آمادگی کامل برای مقابله با ملخ اگر به مرحله نگران‌کننده ای برسد، وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: برای مقابله با ملخ به همه شرکت‌های کشت و صنعت استان هشدارهای لازم داده شده است و تاکید شده چنانچه ملخ ها در مزارع مشاهده شدند اقدام به سمپاشی کنند. همچنین سم مورد نیاز در اختیار مردم برای مبارزه با این آفت قرار خواهد گرفت تا یک مبارزه همگانی علیه این آفت شکل بگیرد.

چنگلوایی با بیان اینکه جای هیچ نگرانی در حال حاضر وجود ندارد، یادآور شد: با توجه به گزارش هایی که به دست ما رسیده است باید منتظر دسته های میلیونی که در بیابان های کشور کویت هستند، باشیم.

 وی ورود دسته های ملخ به کشور را وابسته به جهت وزش باد دانست و خاطرنشان کرد: چند روز پیش نیز این دسته های ملخ در حال حرکت به سمت ایران بودند که با تغییر جهت وزش باد به سمت عراق پرواز کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اشاره کرد: متاسفانه در کشورهای عربستان و عراق اراده ای برای مبارزه با ملخ وجود ندارد؛ اگر کانون کوبی خوبی در این کشورها انجام شود، دچار مشکل نخواهیم شد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز