خبرگزاری کار ایران

قاسمی نژاد عنوان کرد:

همگرایی، انتقال سریع دانش و فناوری‌های جدید با طرح ملی گندم بنیان در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۸۱۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، گفت: اجرای طرح ملی گندم بنیان همگرایی، انتقال سریع دانش و فناوری های جدید به کشاورزان به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، محمد قاسمی نژاد از آغاز پایش مزارع طرح ملی گندم بنیان در استان با هدف بررسی وضعیت عوامل زیان رسان و ارتقاء کیفی تغذیه مزارع گندم خبر داد و اظهار کرد: هدف از این امر را افزایش ضریب نفوذ دانش فنی به مزارع با حضور تیم های مشترک محققان و کارشناسان اجرایی در محل اجرای طرح است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: همزمان با حضور تیم های پایش و بررسی مزارع، توصیه های لازم در خصوص اقدامات اجرایی مورد نیاز در زمینه کنترل عوامل زیان رسان از جمله مبارزه به علف های هرز و بیماری ها و آفات، تغذیه متعادل و تکمیلی و مدیریت آبیاری به کشاورزان ارائه خواهد شد.

قاسمی نژاد زمینه های اصلی این پروژه را به نژادی و نظام بذر، کشاورزی حفاظتی و استفاده از مواد جدید و انتقال تکنولوژی برشمرد و اظهار داشت: همزمان با اجرای پروژه شاهد تغییر رفتار کارشناسان اجرا و در نهایت بهره برداران به دلیل همگرایی فوق العاده مثلث تحقیقات، اجرا و کشاورز هستیم که نتیجه آن همگرایی، انتقال سریع دانش و فناوری های جدید به کشاورزان خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال اول ماشین آلات جدید، بذور مواد و تکنولوژی های جدید به طرح های در حال اجرا وارد شد که این امر اشتیاق کشاورزان برای توسعه بیشتر طرح را به دنبال داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: طرح ملی گندم بنیان با عنوان پروژه ایران- سیمیت در سال ۹۸ در فاز تحقیقاتی، در سال ۹۷ در فاز آموزشی ترویجی با ۴ پلاتفرم آغاز گردید و در سال جاری در فاز توسعه با مشارکت کشاورزان ۱۲ شهرستان در سطح ۱۸ هزار هکتار اجرایی شد.

قاسمی نژاد ابراز امیدواری کرد با استمرار این طرح شاهد حفظ منابع آب و خاک، افزایش عملکرد، کاهش هزینه های تولید و در نهایت افزایش درآمد کشاورزان و افزایش تولید گندم به دو و نیم میلیون تن و خرید گندم به میزان ۲ میلیون تن خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز