خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرد:

تخصیص ۹۶۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به سیل زدگان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۶۲۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۹۶۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای سیل زدگان تخصیص یافت و ۵۷ میلیارد تومان نیز شرکت های بیمه پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیخسرو چنگلوایی در جلسه ستاد بحران که عصر دوشنبه ۶ خرداد ماه در فرمانداری شهرستان دشت آزادگان به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در سیلاب خوزستان ۶۸ روستا در بخش کشاورزی دچار خسارت شدند و در دشت آزادگان ۴۸ هزار  هکتار از اراضی کشاورزی با خسارت مواجه شدند.

وی افزود: همچنین علاوه بر آن شبکه های کشاورزی و توزیع آب نیز با خسارت‌هایی همراه بوده اند.

چنگلوایی تصریح کرد: علیرغم تمامی خسارت هایی که وارد شد در زمینه خرید گندم با ۱۰ درصد افزایش روبرو بودیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات خوبی که در کنار سایر دستگاهها در زمینه جابجایی دام ها  صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر  سعی ما آماده سازی زمین‌های کشاورزی برای کشت تابستانه است.

وی عنوان کرد: ۱۵ دستگاه موتور پمپ خریداری شده تا بتوانیم آب را از سایر روستاهایی که همچنان درگیر آب‌گرفتگی هستند، تخلیه کنیم.

چنگلوایی در پایان گفت: جهاد کشاورزی ۹۶۵ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض تخصیص داده و شرکت های بیمه نیز  ۵۷ میلیار تومان پرداخت کرده اند که مربوط به سیل ۹۷ و ۹۸ است که از این میزان ۸ میلیارد تومان مربوط به دشت آزادگان است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز