خبرگزاری کار ایران

بمناسبت ایام نوروز و ماه رمضان؛

طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی خوزستان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۵۷۹

سرپرست دامپزشکی خوزستان با اشاره به پیش رو بودن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی خوزستان بر مراکز مورد نظر از امروز ۱۳ بهمن آغاز و به مدت ۵۳ روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از خوزستان، ناصر عسکری‌فرد امروز شنبه ۱۳ اسفند ماه درخصوص این طرح اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی خوزستان بر اساس ابلاغ و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی، تیم‌های مورد نظر را از امروز ۱۳ اسفندماه تا پنج اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ و عید فطر فعال کرد.

وی با بیان اینکه این طرح برای ایام نوروز بوده و در ادامه در ایام ماه رمضان اجرا می‌شود، افزود: در این طرح ۸۴ نفر از دامپزشکان و کارشناسان استان در قالب ۴۸ تیم ثابت و سیار حضور دارند.

عسکری‌فرد در خصوص نحوه فعالیت این تیم‌ها گفت: روزانه در ۲ شیفت کاری بطور تمام وقت، ۴۸ تیم در سراسر استان و ۶ تیم در شهرستان اهواز فعال هستند تا کار نظارت بهداشتی را بر مراکز مورد نظر طرح بصورت مضاعف انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح درصدد هستیم تا بهداشت و سلامت محصولاتی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد را تامین کنیم، اضافه کرد: در این طرح ۲۹ واحد بسته بندی و کارخانه فرآوری، چهار هزار و ۱۰۹ مرکز عرضه و پخت فرآورده‌های خام پروتئینی، هشت کشتارگاه طیور و ۲۳ کشتارگاه دام مورد بازدید و رصد بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان قرار می‌گیرند.

سرپرست سازمان دامپزشکی خوزستان بیان کرد: در کشتارگاه‌ها علاوه بر بازدید کارشناسان دامپزشکی بخش دولتی، دامپزشک و کارشناس کشتارگاه‌ها نیز مستقر هستند که در کشتارگاه‌های دام به صورت روزانه و در کشتارگاه‌های طیور به صورت شبانه فعالیت‌ها رصد می‌شود.

وی گفت: دامپزشکی خوزستان ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز مورد نظر در صورتی که با مواردی غیربهداشتی برخورد کند، موضوع را به مراکز قضایی ارجاع می‌دهد تا در این مراجع تصمیم‌گیری لازم برای برخورد قانونی با آن‌ها همچون جریمه، پُلمب و یا هر گونه برخورد دیگر اعمال شود.

عسکری‌فرد تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه لاشه، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت و نظایر آن با شماره ۳۳۳۶۱۳۵۳-۰۶۱ دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی دامپزشکی خوزستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز